PTRE;14233 skrev:Har precis bytt till en 1200 GS, hade en 1100 GS tidigare. Den gick att återställa genom att ta bort säkring 5, dra litet i gasrullen, m.m. Finns det en liknande återställning på 1200?
Ripper;14250 skrev:Throttle Position Sensor.
Sant, men det verkar vara något som går på forum överlag, det skall skruvas till vilket pris som helst...
Guzzi-Leif;14252 skrev:Många av oss är optimeringsextremister.
En hel del av oss är mc-hypokondriker.
Ett sätt att leva helt enkelt....
Fast TPS-återställningsprylen är faktiskt beskriven i instruktionsboken och krävs exempelvis efter att man haft bort batteriet.
För övrigt går min maskin riktigt bra - undrar vad det är för fel då?
Guzzi-Leif;14252 skrev:Många av oss är optimeringsextremister.
En hel del av oss är mc-hypokondriker.
Ett sätt att leva helt enkelt....
Fast TPS-återställningsprylen är faktiskt beskriven i instruktionsboken och krävs exempelvis efter att man haft bort batteriet.
För övrigt går min maskin riktigt bra - undrar vad det är för fel då?
Gabbe;14258 skrev:Jag har ingen instruktionbok. Däremot problem med oljebuffeln...
Vad gäller på R1100 med motronic 2.2?
hubbiken;14246 skrev:@Ripper TPS?
@ alla
If it ain't broke don't fix it! Är en bra devis.
/mark
Ripper;14250 skrev:Throttle Position Sensor.
Sant, men det verkar vara något som går på forum överlag, det skall skruvas till vilket pris som helst...
Mimmi;14266 skrev:För övrigt kan jag inte förstå varför så många litar på och hellre tror på diverse tips från USA än här hemifrån? På vilket sätt skulle de vara duktigare mekaniker än vi här i Sverige? Det naturligaste borde väl, om det är något som ingen kan svara på här, att vända sig till Tyskland. Där om någonstans kan de BMW!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst