Vad händer...

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Vad händer...

Inläggav ansod » 2007-06-12/14:38

... om man delar på bakre bromsoket (bembro) på en r 1100rs? Rinner det ut olja eller får man roa sig med att plocka delar? Jag undrar eftersom jag vill smörja upp mitt pga lite tröghet i återgången efter bromsning. Eftersom jag är en fegis ville jag inte chansa.:rolleyes:

Anders
ansod
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-05-27/15:47

Inläggav Håkan » 2007-06-12/19:38

ansod;14508 skrev:... om man delar på bakre bromsoket (bembro) på en r 1100rs? Rinner det ut olja eller får man roa sig med att plocka delar? Jag undrar eftersom jag vill smörja upp mitt pga lite tröghet i återgången efter bromsning. Eftersom jag är en fegis ville jag inte chansa.:rolleyes:

Anders



Hej.

Det rinner inte ut olja, däremot bromsvätska...

Plockar du isär ett bromsok bör du absolut byta tätningarna.
Att göra sådan service på bromssystemet kräver riktiga instruktioner (verkstadshandbok), och tillräckliga kunskaper, proffsjobb?
Innan du börjar, kolla att det finns renoveringssats att köpa och skaffa relevanta instruktioner.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Inläggav ansod » 2007-06-12/19:42

Okey! Jag menade bromsvätska. Tack för ditt svar, bromsar är inte att leka med - i alla fall inte i garaget.

Anders:cool:
ansod
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-05-27/15:47


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst