r1150rs;14587 skrev:Hej!
En BMW-ägare på plats gjorde samma bedömning - "glappet" och slamret är för stort.
Dock förstår jag nu att man kan vänta sig en del glapp, men inom rimlighetens gränser.
Om glappet är för stort - vad kan då vara felorsaken?
Mvh
Svårt att säga utan att ta isär delarna.
"Glappet" börjar vid ingående axel och slutar vid bakväxeln. Alltså ett antal glapp som adderar sig till varandra.
Enligt min uppfattning är glappet fortfarande "BMW-normalt" om man som exempel skall försöka reglera farten med kopplingen vid en en garagevändning men upplever hojen för ryckig utan man då istället får gå runt i vändningen med koppling helt ute och reglera farten med bakbroms.
Trist men tyvärr en av många avigsidor hos kardandrivningen. Däremot kan andra MC-fabrikat ha mindre glapp i kardandrivning.
Däremot brukar BMW:na hålla ihop trots slammer, klonk och allmän glappkänsla.