Det blev en fabriksny R1150GS från 2001 !

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Det blev en fabriksny R1150GS från 2001 !

Inläggav Pacman » 2007-06-15/10:57

Då var det äntligen klart. Var helt inne på att köpa en r1100rt. Men jag hittade ingen i det skicket som jag ville ha. Då av en händelse såg jag en annons på blocket på en R1150GS där cykeln beskrevs att vara i kanonskick. Ja,ja , det har man hört innan och när man tittat på objektet så växer det mossa och mögel på den.
Men jag svängde i till honom efter jobbet eftersom han bara bodde ett stenkast från mitt jobb. När han körde upp garageporten började ett nytt kapitel i mitt liv. Där inne i dunklet uppenbarade sig en svart GS som var så nära nyskick som man överhuvudtaget kan komma på en Mc från 2001. Jag klättrade runt som på hojjen som en spindel för att klanka ner på detaljer , något jag kan vara duktig på !! Till slut fick jag ge mig , inte en repa , fläck , märke eller missfärgning någonstans. T.o.m hasplåten under motorn var som ny. Mätaren visade 1970 mil. SÅLD :D
Tog en provsväng som nog blev lite längre än vad den skulle :D
Vilken dröm , min gamla Honda Varadero är rena tröskverket mot denna hoj.
Letade febrilt efter BMW-klonket i lådan utan att hitta det. Dom som kallar det för vibrationer i denna motorn kan inte kört många hojjar i sitt liv. Varaderon kunde skaka så mätarnålarna ramla av. Å motorn sedan , vilken dröm. Tyst och fin utan ryck och med ett vridmoment som en Ålandfärja. Med E-växel i får man titta på varvräknaren för att övertyga sig om att motorn är i gång. Satt och flina som en dåre när jag råkade titta på mätaren till vänster om varvräknaren :eek: Shit i hel---e !!!!! Hade lagens långa arm sett mig hade jag spelat kort med Paris Hilton nu. Kändes som man körde 90 km/h inte xxx km/h.

Handpenningen på bordet , och på Söndag är den min , bara min.......:D
Pacman
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 2007-05-18/11:17

Inläggav Thomas Weglert » 2007-06-15/11:17

Pacman;14702 skrev:Då var det äntligen klart. Var helt inne på att köpa en r1100rt. Men jag hittade ingen i det skicket som jag ville ha. Då av en händelse såg jag en annons på blocket på en R1150GS där cykeln beskrevs att vara i kanonskick. Ja,ja , det har man hört innan och när man tittat på objektet så växer det mossa och mögel på den.
Men jag svängde i till honom efter jobbet eftersom han bara bodde ett stenkast från mitt jobb. När han körde upp garageporten började ett nytt kapitel i mitt liv. Där inne i dunklet uppenbarade sig en svart GS som var så nära nyskick som man överhuvudtaget kan komma på en Mc från 2001. Jag klättrade runt som på hojjen som en spindel för att klanka ner på detaljer , något jag kan vara duktig på !! Till slut fick jag ge mig , inte en repa , fläck , märke eller missfärgning någonstans. T.o.m hasplåten under motorn var som ny. Mätaren visade 1970 mil. SÅLD :D
Tog en provsväng som nog blev lite längre än vad den skulle :D
Vilken dröm , min gamla Honda Varadero är rena tröskverket mot denna hoj.
Letade febrilt efter BMW-klonket i lådan utan att hitta det. Dom som kallar det för vibrationer i denna motorn kan inte kört många hojjar i sitt liv. Varaderon kunde skaka så mätarnålarna ramla av. Å motorn sedan , vilken dröm. Tyst och fin utan ryck och med ett vridmoment som en Ålandfärja. Med E-växel i får man titta på varvräknaren för att övertyga sig om att motorn är i gång. Satt och flina som en dåre när jag råkade titta på mätaren till vänster om varvräknaren :eek: Shit i hel---e !!!!! Hade lagens långa arm sett mig hade jag spelat kort med Paris Hilton nu. Kändes som man körde 90 km/h inte xxx km/h.

Handpenningen på bordet , och på Söndag är den min , bara min.......:D


Stort grattis. Du kommer att få många fina mil.
Och kommer Du upp till oss så är du välkommen att
köra lite grus med oss

God eftermiddag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav Bajen-Sam » 2007-06-15/12:19

Kan bara säga grattis till en bra hoj. Hittade själv en likadan 2001 förra året med endast 600 mil på mätaren, ibland dyker fynden upp. :D
Min hemsida. http://www.nogg.se/BajenSamMC
Användarvisningsbild
Bajen-Sam
 
Inlägg: 101
Blev medlem: 2006-06-19/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-06-15/16:55

Den som söker skall finna!
Grattis!!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-06-15/17:27

Låter fint! Grattis!!

Min Rockster var en -03 uttagen -04 och hade gått 292 mil när jag köpte den förra våren för 40 000 mindre än nypris;)

136 kr milen i värdeminskning:rolleyes:
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Tundra_OLD » 2007-06-16/09:20

Det är bara att gratulera till ett lyckat köp. Bytte själv upp mig från en 650 GS förra fredagen och jag undrar varför man inte bytt tidigare. Okej det är inte värdens smidigaste mc, men klart en av de goaste. Jag är lyrisk.
Tundra_OLD
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 2006-04-01/17:35


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst