Då var det äntligen klart. Var helt inne på att köpa en r1100rt. Men jag hittade ingen i det skicket som jag ville ha. Då av en händelse såg jag en annons på blocket på en R1150GS där cykeln beskrevs att vara i kanonskick. Ja,ja , det har man hört innan och när man tittat på objektet så växer det mossa och mögel på den.
Men jag svängde i till honom efter jobbet eftersom han bara bodde ett stenkast från mitt jobb. När han körde upp garageporten började ett nytt kapitel i mitt liv. Där inne i dunklet uppenbarade sig en svart GS som var så nära nyskick som man överhuvudtaget kan komma på en Mc från 2001. Jag klättrade runt som på hojjen som en spindel för att klanka ner på detaljer , något jag kan vara duktig på !! Till slut fick jag ge mig , inte en repa , fläck , märke eller missfärgning någonstans. T.o.m hasplåten under motorn var som ny. Mätaren visade 1970 mil. SÅLD
Tog en provsväng som nog blev lite längre än vad den skulle
Vilken dröm , min gamla Honda Varadero är rena tröskverket mot denna hoj.
Letade febrilt efter BMW-klonket i lådan utan att hitta det. Dom som kallar det för vibrationer i denna motorn kan inte kört många hojjar i sitt liv. Varaderon kunde skaka så mätarnålarna ramla av. Å motorn sedan , vilken dröm. Tyst och fin utan ryck och med ett vridmoment som en Ålandfärja. Med E-växel i får man titta på varvräknaren för att övertyga sig om att motorn är i gång. Satt och flina som en dåre när jag råkade titta på mätaren till vänster om varvräknaren Shit i hel---e !!!!! Hade lagens långa arm sett mig hade jag spelat kort med Paris Hilton nu. Kändes som man körde 90 km/h inte xxx km/h.
Handpenningen på bordet , och på Söndag är den min , bara min.......