Renovering av bromscylinder

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Renovering av bromscylinder

Inläggav Rolle » 2007-06-16/10:48

Hvudcylindern till framhjulsbromsen började läcka på min 1100 gs för ett år sedan. Då renoverade jag den, hornade upp cylindern och bytade packningar och kolv. Nu ett år senare och ca: 500mil börjar det läcka igen. Vid renoveringen kollade jag noga så det ej var några repor eller andra skador i cylindern.Är det någon som råkat ut för samma sak eller har något tipps är jag tacksam.
Rolle
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2006-06-24/22:08

Inläggav Marie » 2007-06-16/10:56

Sparkar väl in en öppen dörr och gör bort mig med att fråga om självklarheter....
Du var väl *skitnoga* med att inte något som helst petroleumbaserat kommit i kontakt med bromsdetaljerna under arbetet. Bara bromsvätska, speciellt bromscylinderfett, alkohol och specialrengöringsmedel typ bräkleen?
Absolut ingenting i stil med WD40, 5.56, smörjfett, vaselin, vanlig avfettning osv?
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Renovering av bromscylinder

Inläggav Rolle » 2007-06-16/11:35

Jag var "skitnoga";) Men det visade sig att den yttre tätningen var skadad. Är det någon som vet var man kan köpa lösa tätningar. Det är lite surt att köpa en sats för 500-600kr?
Rolle
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2006-06-24/22:08


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst