Tänk va lite kan göra mycket!

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Tänk va lite kan göra mycket!

Inläggav .Z. » 2007-06-18/21:41

Kom mig äntligen för att ställa om växelpedalen på min GSA, har alltid tyckt att det varit lite trångt att komma under den så jag ställde upp den till nästan maxhöjd.

Herrejävlar!!! Växellådan känns helt annorlunda, inbillar mig t.o.m. att det klonkar mindre!

Jag ska inte överdriva men den känns MYCKET smidigare (mest vid uppväxlingar) & jag antar att det har att göra med vinkel/hävstång (???)

Ja vad det nu än beror på så åker jag på norrlandssemester i morgon med en underbar växellåda!

Han står packad & klar på gården, stora sidoväskan är tom & ämnad åt tjejen, tveksamt att det hon packat får plats :eek:

//Larsa
.Z.
 
Inlägg: 267
Blev medlem: 2006-07-04/19:56

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-06-18/22:38

Ha SKOJ!
Med varandra och med upplevelserna på mc'n!

Är det första gången hon packar för mc-semester? Traumatiskt för de flesta...
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Marie » 2007-06-18/22:59

Först av allt vill jag önska er båda en härlig mc-semester!!!

Sen håller jag med Leif om att det där att packa en hoj är en traumatisk upplevelse. När jag skulle till Österrike med hoj första gången för två år sedan räddades situationen av att jag kunde komplettera 40+36+36 liter toppbox o sidoväskor med en 80 l packrulle och en 22 l tankväska.... Och då var jag ju ensam....

Förra året hade jag utökat sidoväskorna till 2x45 l alltså 18 l upp totalt, och då funkade det prima. I år skall jag försöka packa med BMWs ynkligt pygméartade väskor :o
Jag misstänker att enda lösningen blir att hänga dit rejäla Givi i stället.....:cool:

(man blir onekligen bortskämd av att ha gjort semesterresorna under 20 år med husbil...)
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst