Ryckig gång, löst

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Ryckig gång, löst

Inläggav Mad Gerald » 2007-06-24/19:11

Nu har jag lokaliserat felet som var på min 1100GS, jag fick först tips här på forumet att kolla elanslutningar samt bränslefilter. Hittade en kontakt på höger injektor som var lite grön men knappast att den ställde till med symtomen som var. Gick vidare och monterade bort tank samt bränslepump för att byta filter.

Nu ska jag berätta att när jag köpte hojen var det ny bränslepump monterad 2006-06-12 av Motoro i Mjölby för 700kr/timme.

Jodå soppapumpen var bytt men filter slangar och allt annat var från fabrik. Är det att betrakta som god service att inte byta slangar och filter när man byter pump?
Nu var det en slang som hade spruckit och just den slangen som sitter efter pumpen där man också tagit betalt för en slangklämma (15kr). Jag vet inte om killen skadat slangen vid bytet men borde man inte byta slangar när man ändå har isär allt? 250mil höll det i alla fall.

Roger
Mad Gerald
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2006-08-13/21:10

Inläggav Marie » 2007-06-24/22:23

Jag vill nästan säga dj-a klant***** om den som bytte soppapumpen, men skönt i alla fall att mysteriet är löst nu..... :)
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst