kalleu;15478 skrev:Är en föredetta Bumseåkare som inte har haft nöjet att grensla en senaste
20 åren,åker Transalp just nu men som dom säger"gammal kärlek rostar aldrig"
och tanken att skaffa en boxer växer sig starkare för varje dag,jag har haft en r75/5 72 och r100 med cs kåpan -82 som köptes av Bosse R .Alltså vad skiljer dessa fina hojar.
Stene
mbrobeck;15481 skrev:Oilheads finns i tre storlekar, 1100 (93 - ca 2000), 1150 (ca 2000 - 2004) och 1200 (2004 - xx). Alla är fyrventilade i motsats till Air som hade två. Effektuttaget ligger från 80 - 122 hkr beroende på modell och år. De flesta modelerna ligger i häradet 90 - 100 hkr.
MVH Magnus
gunnare;15491 skrev:eftersom man haft stora problem med "magerryckningar" ("surging") särskilt på 1150-motorerna.
Marie;15585 skrev:Men snälla Gunnare....
Är det inte R1100-modellerna som är värst när det gäller magerryckningarna?:confused:
Thomas Jansson;15616 skrev:Misstänkte att det var två stift - ger det både miljö och effektökning?
Thomas Jansson;15616 skrev:Misstänkte att det var två stift - ger det både miljö och effektökning?
Thomas Jansson;15706 skrev:Vad är speciellt med BRISK?
Thomas Jansson;15706 skrev:...
Vad är speciellt med BRISK?
nils-erik;15877 skrev:...ett exempel på tidig applikation är AlfaRomeo med sin modell 164TS ( TS = Twin Spark).
nils-erik;15949 skrev:Ojdå, alltid lär man sig nåt.
men man kan ju misstänka att RR o Bentley hade det av andra skäl än prestanda, kanske tillförlitligheten ökade med 100%, för Lucas Electric grundades ju redan 1872 och möjligen hade ett finger med i dessa bilar. ( Joseph Lucas = "Mannen som uppfann mörkret" sägs det ju )
nils-erik;15949 skrev: ( Joseph Lucas = "Mannen som uppfann mörkret" sägs det ju )
Marie;15960 skrev:Jag har hört varianten "Edison tände ljuset, Lucas släckte det"...
kalleu;15581 skrev:Jag får tacka för informationen,rent körmässigt hur är dom nya när det gäller motorgång ,vibrationer och långa dagsetapper
MVH Stene
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst