Thomas Jansson;16145 skrev:Läckage på den bakre vevaxeltätningen tycks tillhöra standardfelen.
Fick ett tipps om att inte fylla upp motorn med olja, cirka 75% upp till det övre strecket skulle vara lagomt.
Detta skulle ge mindre risk för läckage, ligger det något i påståendet?
Japp,
för mycket olja är aldrig bra.
Dessutom har jag den erfarenheten att man piskar upp oljan med den följden att oljeförbrukningen ökar. Min och Max är ju gränsvärden. Det finns inget som säger att nivån
skall ligga på max.
Därför, åter igen, det är helt upp till var och en.
Jag har själv aldrig mer än upp till hälften på stickan. Undantaget vid hård belastning, då motorn behöver all den smörjning och kylning den kan få.
What happens when an engine is overfilled with oil? So you topped up the engine when it was warm after getting a faulty dipstick reading, or you put too much oil in when you changed it yourself. What's the worst that could happen? Well the problem with this is that the next time the engine is run, the windage in the crankcase and other pressures generated by the oil pump, etc. place a great strain on the seal on the rear main bearing.
Eventually, often much sooner than the ordinary man in the street might expect, the rear main bearing seal ruptures, and the engine becomes a 'leaker'. If you've got a manual gearbox, this means one thing: this oil goes right onto the flywheel and the face of the clutch disc. A lubricated clutch is A Bad Thing. If this still goes unnoticed, the front seal is the next to go, and the engine then becomes a 'gusher' (or to be more colourful,
it starts pissing oil all over the place).