Thomas Jansson;16720 skrev:Svartlistad - hur då?
Thomas Jansson;16720 skrev:Svartlistad - hur då?
Ja - då förstår jag om han blev lite impopulär - lite ordning måste det ju va!;)Han kanske rent av skrev under fel rubrik.
visst - det är lite synd att en sådan maskin inte tillverkas längre, en sådan basic-maskin försedd med insprutning och ABS som tillval borde ha en marknad även i dag. Jag uppskattar inte alls allt lull i form av plast och elektronik som de nyare maskinerna har - inte konstigt att servicekostnaden nästan ligger i paritet med en bättre beg maskin...."R100 81-83 är ju de tekniskt bästa modellerna förstås"
toien;16773 skrev:Indian-sidan är trevlig och han har fått till en stilig R90S, är med i någon slags tävling som en norskt tidning ordnar - "Norges Feteste MC"
*SNIPP*
varför inte en sporttouring, ensitsdyna och fanns det inte att få tag i tillbakaflyttade fotpinnar till gamboxrarna, var det Raask som gjorde dem? Nåja, får låta sommaren gå och se vad som händer till hösten.
Ha en fortsatt god sommar.
tobbe
Thomas Jansson;16783 skrev:
Bakåtflyttade fotpinnar är enkelt att fixa själv - på min R80RT får man en ganska behaglig körställning om man använder fotpinnarna för passagerarna. Att fotpinnarna sitter på svingen är ingen nackdel.
Men hur hamnar passagerarfotpinnarna på svingen.
En som äger en Vincent, särskilt om det är en Black Shadow, är många steg närmare Gud i himlen! Ujujuj!
Thomas Jansson;16805 skrev:Hur skall det uttolkas - är Vincenten rent av farlig, ägaren religös och tror på en snar hemresa eller avses dess gudomliga egenskaper?;)
Guzzi-Leif;16814 skrev:Mja; för den som inte intresserat sig så mycket för äldre mc kan sägas att det är Superbiken med stort S. En ikon i mchistorien, till och med större än Guzzi 750 Sport - då förstår ni magnituden.
Thomas Jansson;16838 skrev:Jodå - jag känner till Vincenten, inte i detalj men att den står för suverän motorcykel långt före sin tid känner väl de flesta till. Men uttalande närmare gud kan ju tolkas på lite olika sätt....
nils-erik;16931 skrev:R75/6 o /7, R90/6 o även R100/7 ( givetvis ev R60'or kså) hade enkelskiva, om jag inte minns fel. Men eftersom farbror Blå hade utrustat och typat sina med dubbla skivor så var det en baggis att få intyg från Arne Rindar ( dåvarande BMW-agenten, salig i åminnelse, enormt bra reservdelsservice ).
Gösser, du gjorde väl detta med R100/7'n 1979 eller 1980 ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst