GS Adv -07, Vatteninträngning i tank

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

GS Adv -07, Vatteninträngning i tank

Inläggav 2661349 » 2007-07-15/21:56

Jag har upptäckt att regn-och tvättvatten kan läcka in i tanken genom påfyllningshålet då tanklocket öppnas för tankning.
Kostruktionen skiljer sig åt på GS Adv 07, jämfört med GS 07. Adv har en plast/gummiring som täcker de hål som ska dränera påfyllningshalsen på vatten.
Jag har påtalat detta för BMW Sverige och Oves Motor (inköpsstället)
BMW Sverige meddelar följande:

"Senaste nytt i tanklocksproblemet:
Problemet är känt av utvecklingsavdelningen på BMW. Dock så finns ingen förändring i produktionen ännu, vilket är märkligt.
Tack för din uppmärksamhet, och att du tog dig tid att fotografera etc.

med vänliga hälsningar
Peter Andersson
BMW Sverige AB"

Jag har tagit bort plast/gummiringen och då funkar dräneringen precis som på GS. Vatten rinner i alla fall inte ner i tanken. Dock vet jag inte hur dränaget rinner vidare "ut i det fria".
Jag tycker det är urdåligt att inte BMW informerar om det är ok att ta bort ringen och ännu sämre är att de inte går ut med information till alla ägare om problemet.
Jag har säkert fått in ngn dl vatten innan jag upptäckte "konstruktionsmissen" vilket jag anser att det är.
Är det någon som vet vilken funktion plast/gummiringen har??

Mvh
Jörgen
2661349
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2008-02-02/01:00

Inläggav LC4 » 2007-07-16/12:20

Samma problem på min GSA-06, trodde att dreneringen va tätt så ja sa te när ja jorde 100 mil serv att de sulle titta på det,men det är lika dant änu.
Användarvisningsbild
LC4
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 2007-03-31/20:24


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst