Installing left side panel!

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Installing left side panel!

Inläggav Johnny Kinnunen » 2007-08-01/21:12

Har råkat ut för ett irriterande "problem" som är lite pinsamt och egentligen kanske inte såå viktigt att ta upp men here we go:
Tog bort vänstra sidopanelen på min 1200gsa-06 för att komma åt att dra strömkabel till gps..Efteråt lyckas jag inte få tillbax "locating nose" (se bild), dvs gummipluggen så jag får nöja mig med att bara skruva dit de 2 skruvarna. Det syns att panelen inte sitter riktigt tajt an men det ska väl inte vara nån fara med det mer än estetiskt och j...t irriterande! :mad:

Nån som har tips på hur man får till det..?
BMW R1200GSA-06/ Zumo350LM.
Medlem: 2692750
Användarvisningsbild
Johnny Kinnunen
 
Inlägg: 968
Blev medlem: 2004-05-02/13:21
Ort: Göteborg

Inläggav Johnny Kinnunen » 2007-08-02/18:00

Ibland blir man såå trött på sig själv.. :o
Problemet var alltså att på plast/gummi pluggen som sitter i insidan panelen följde en "gummidubbelkrans" med när jag tog bort panelen första gången. Jag vickade o kände på kransen och uppfattade att den SKULLE sitta på pluggen. Efter ytterligare resultatlöst test att trycka fast pluggen så bad jag min teknisk kunniga far att kika på´t.. Han såg ganska snart att kransen tar man bort från pluggen och monterar i fästet SEN trycker man fast panelen för att avslutningsvis skruva dit 2 skruvar. :D

"Att ångra sina erfarenheter är att hejda sin utveckling."
BMW R1200GSA-06/ Zumo350LM.
Medlem: 2692750
Användarvisningsbild
Johnny Kinnunen
 
Inlägg: 968
Blev medlem: 2004-05-02/13:21
Ort: Göteborg


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron