Rockstern är kraschad...

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Rockstern är kraschad...

Inläggav Helmetrock » 2007-08-05/09:19

Men som tur var är det antagligen inga allvarliga skador den fått!

Jag hade varit på semester i Norge, Danmark, Tyskland, tillbaka till Danmark och hem till Sverige, via Blekinge, Öland och Gotland när jag fick syn på att det var fri körning på Gotland Ring...

Efter några pass på banan var jag väl trött och sliten, och i en kurva tappade jag kontrollen (gasen?) och gick rakt ut i sandfållan... Efter några meter i sanden kom jag fram till en däckstapel och smällde rakt i den. Jag gjorde en klockren volt med fyrpunkts rygglandning enligt de som såg det, jag minns bara att jag såg styret virvla förbi, sen såg jag mark och himmel, men jag minns inte i vilken ordning:rolleyes: Men jag klarade mig med en stukad fot! Hjälmen var ju tyvärr sönderslagen, och Neckbracen också....
Men med tanke på att jag måste ha slagit pannan i däcken, och bakhuvet i marken så tror jag nog att den gjort sitt jobb!!

På hojen blev framlampan och fästena sönderslagna, kolfiberframskärmen sprack och den drar lite snett dessutom.... Hoppas det är gaffelbenen som vridits och inte ramen eller motorn som är sned! Dessutom var däcken vitmålade så hela framdelen på hojen är vit... Men tanken klarade sig perfekt!

Bara att hoppas att försäkringen tar det...
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-08-05/09:30

Så gott att det gick bra med dig!
Det andra löser sig...
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-08-05/09:44

Helmetrock;17819 skrev:Men som tur var är det antagligen inga allvarliga skador den fått!
Bara att hoppas att försäkringen tar det...


Skönt att du själv klarade dig relativt helskinnad. Närkontakt med däcktravar är väl inget att längta efter, direkt.
Hoppas du får hojen körbar igen snart!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Marie » 2007-08-05/13:38

Hej Helmetrock!

Verkligt trist att höra att du kraschat din fina hoj!
Dock tur i oturen att du själv kom ur det tämligen helskinnad.

Sen är ju detta ett bra exempel på varför man inte skall köra på bana. Det räcker med råge med de risker som finns att krascha ute i trafiken utan att man spär på riskerna att fördärva hojen med bankörning också, och på det viset riskera att stå utan sitt dagliga transportmedel....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Ripper » 2007-08-05/14:41

Då har du fullgjort testet av Neckbracen då... :)

Det är bara meterial, skönt att det inte blev värre!
Ripper
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2006-11-06/23:40

Inläggav Ripper » 2007-08-05/14:43

Marie;17831 skrev:*SAXA*...
Sen är ju detta ett bra exempel på varför man inte skall köra på bana. Det räcker med råge med de risker som finns att krascha ute i trafiken utan att man spär på riskerna att fördärva hojen med bankörning också, och på det viset riskera att stå utan sitt dagliga transportmedel....


Detta är ytterligare ett inlägg i serien navelskåderi. Du tyckte i en annan tråd att jag såg lite snävt på pengars värde i jämförelse med tid.

Nu gör du exakt samma sak, utgår från din lilla värld och förutsätter att man har hojen som enda transportmedel.
Ripper
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2006-11-06/23:40

Inläggav Janne Hammarström » 2007-08-05/15:36

Kanon att du kraschade på banan och inte på vägen det är det som är bra med bankörning så fick du testa (kassera) hjälmen och neckbrace vilket jag inte köpt ännu.:)
Hälsningar
Janne Hammarström
BMW K 1200 RS -01
Janne Hammarström
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 2003-04-30/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-08-05/19:30

Marie;17831 skrev:Hej Helmetrock!

Verkligt trist att höra att du kraschat din fina hoj!
Dock tur i oturen att du själv kom ur det tämligen helskinnad.

Sen är ju detta ett bra exempel på varför man inte skall köra på bana. Det räcker med råge med de risker som finns att krascha ute i trafiken utan att man spär på riskerna att fördärva hojen med bankörning också, och på det viset riskera att stå utan sitt dagliga transportmedel....

Tja men det var inte pga att jag körde bana jag kraschade, och hur många vägar har 10-15 meter krattad sandfålla och däck att krascha mot istället för stålbalkar, diken och träd? Hade detta hänt på en normal väg kan jag inte tänka mig att jag skulle ha suttit här idag!

Jag är iallafall ett steg närmare att få hojen körbar! Den drar inte snett längre, pappa var säker på att den var ramsned och skrotfärdig, men jag lossade på alla bultar i framänden och skakade lite på det och drog ihop det igen, så gick den spikrakt;)

Nu är det bara lampan och framskärmen kvar, plus lite lackskador!

Ingen som vet vad en lampa till en 1150GS kostar? Eller har en liggande? Det är en sån på Rockstern.
Kolfiberframskärmen kostar 3000 kr på BMW och 199 Euro på Wunderlich:rolleyes:
Edit: Kan någon vänlig själ översätta det här till svenska?

Dem nicht sonderlich filigranen Original-Kotflügel der Rockster setzen wir ein federleichtes Carbon-Element entgegen, das nur 290 Gramm auf die Waage bringt.

Väger den också 290 gram, eller är den 290 gram lättare, eller vad betyder det? Tycker tyskarna hade lite svårt med språket när jag var där också:rolleyes:
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Lite hjälp.

Inläggav Mimmi » 2007-08-06/12:03

Helmetrock;17847 skrev:Kolfiberframskärmen kostar 3000 kr på BMW och 199 Euro på Wunderlich:rolleyes:
Edit: Kan någon vänlig själ översätta det här till svenska?

Dem nicht sonderlich filigranen Original-Kotflügel der Rockster setzen wir ein federleichtes Carbon-Element entgegen, das nur 290 Gramm auf die Waage bringt.

Väger den också 290 gram, eller är den 290 gram lättare, eller vad betyder det? Tycker tyskarna hade lite svårt med språket när jag var där också:rolleyes:


Hej!

Så här lyder min översättning:

Som ersättning för Rocksterns inte speciellt vackert utförda originalframskärm erbjuder vi en ultralätt, endast 290 gram, skärm av kolfiber.

Jag hoppas att detta kan ge Dig svar på vad Du undrar över...:)
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst