Bekymmer med växellåda R1100RT

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Bekymmer med växellåda R1100RT

Inläggav Janne Vengman » 2007-08-16/08:32

Hej alla glada! Är ny på Forumet. Måste kolla om det är någon som har lite koll på detta. Var till Norge och åkte efter midsommar. Då fick jag bekymmer med tvåans växel på min 96:a. Det går bra att växla ner till 2:an, men när jag går från 1:an till 2:an så vill den hoppa ur och "växelspaken" blir "tom". dvs det finns ingen ny växel att peta i. Måste man riva lådan eller sitter det någon växelmekanism utanför lådan.
MVH / Janne
Janne Vengman
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-08-16/07:18

Tyvärr...

Inläggav Mimmi » 2007-08-19/15:34

Janne Vengman;18421 skrev:Hej alla glada! Är ny på Forumet. Måste kolla om det är någon som har lite koll på detta. Var till Norge och åkte efter midsommar. Då fick jag bekymmer med tvåans växel på min 96:a. Det går bra att växla ner till 2:an, men när jag går från 1:an till 2:an så vill den hoppa ur och "växelspaken" blir "tom". dvs det finns ingen ny växel att peta i. Måste man riva lådan eller sitter det någon växelmekanism utanför lådan.
MVH / Janne



Hej!

Välkommen till Forum!
Så tråkigt att Du fått problem med Din R´.
För det enda som finns att göra för att åtgärda detta problem är att demontera växellådan. Sedan behöver inte felet vara SÅ allvarligt i sig, det kan vara något i selektortrumman som mankerar. Men en hel del jobb har Du framför Dig...
Jag råkade ut för något liknande precis efter det att jag köpt Gullan. Helt plötsligt gick det inte att växla alls. Växelspaken var helt slapp. Men som tur var så var det bara själva växelspaken som på utsidan lossnat på den splinade axeln... Men så´n hjärtklappning jag fick innan jag visste vad det var!
Så enkelt verkar det tyvärr inte vara i Ditt fall, eftersom det går att växla, delvis i alla fall.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00


Återgå till R boxermodeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst