Ingen BMW

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Ingen BMW

Inläggav Roma55 » 2006-10-19/18:10

Jaha då blev även jag drabbad, skulle tydligen inte ha en nyare hoj. Garageporten uppbruten och BMW:n borta. Min gamle Honda var tydligen inte intressant för den stod kvar.
Hur kunde jag tro att den tillhörde mig när jag betalat för den. Så får man ju inte tänka i detta ruttna samhälle vi har.:mad:
Reg.nr: SEN 940 svart K1200RS ifall någon skulle se den vilket inte är troligt.
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23

Inläggav Tommy Blarck » 2006-10-19/18:19

Roma55;182 skrev:Jaha då blev även jag drabbad, skulle tydligen inte ha en nyare hoj. Garageporten uppbruten och BMW:n borta. Min gamle Honda var tydligen inte intressant för den stod kvar.
Hur kunde jag tro att den tillhörde mig när jag betalat för den. Så får man ju inte tänka i detta ruttna samhälle vi har.:mad:
Reg.nr: SEN 940 svart K1200RS ifall någon skulle se den vilket inte är troligt.


Noterat.
Det var det j-ligaste!:mad:
Vad har du garaget? Gäller att låsa ordenligt!:eek:
Tommy
Hälsningar Tommy

BMW R100GS/PD Classic 1995
BMW R1100R 1998
Tommy Blarck
 
Inlägg: 104
Blev medlem: 2003-03-10/01:00

Ge ut mer info!!!

Inläggav lem » 2006-10-19/18:21

Hej!
Gå ut med mer info!! Var, när, foton, kännetecken, packväskor etc. Vi är många som bevakar prylar på ebay/blocket, tittar på cyklar när vi passerar och allmänt håller extra ögon på BMW.

Dessutom är det lite själviskt mot oss själva. Ju mindre skador desto lägre premier. Jag tycker man kan lägga en blänkare "Stulen BMW" och hänvisa till forumet!

Om jag får bilden kan jag lägga upp den på forumet (stora bilder kräver hänvisning för att fungera).
Hälsningar/Lars
PS:
Tala om ifall den blir hittad. Jag kommer preja den av vägen i fall jag ser den och det är ju onödigt ifall Du fått tillbaks den! Såg att den var stöldanmäld i bilregistret men det kan vara svårt att hinna kolla i fall det är borttaget...
DS
Användarvisningsbild
lem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: 2005-01-19/23:03

Inläggav Roma55 » 2006-10-19/20:26

lem;185 skrev:Hej!
Gå ut med mer info!! Var, när, foton, kännetecken, packväskor etc. Vi är många som bevakar prylar på ebay/blocket, tittar på cyklar när vi passerar och allmänt håller extra ögon på BMW.

Dessutom är det lite själviskt mot oss själva. Ju mindre skador desto lägre premier. Jag tycker man kan lägga en blänkare "Stulen BMW" och hänvisa till forumet!

Om jag får bilden kan jag lägga upp den på forumet (stora bilder kräver hänvisning för att fungera).
Hälsningar/Lars
PS:
Tala om ifall den blir hittad. Jag kommer preja den av vägen i fall jag ser den och det är ju onödigt ifall Du fått tillbaks den! Såg att den var stöldanmäld i bilregistret men det kan vara svårt att hinna kolla i fall det är borttaget...
DS


Skall hämta bilder imorgom som är ganska nytagna på hojen. Då kan jag lägga upp dom.
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23

Inläggav Guzzi-Leif » 2006-10-19/20:30

Stackars dig!
Upplevde samma sak en höstdag 1986 och man blir så jäkla förtvivlad o ledsen.
Inte blir det bättre då man möter försäkringshandläggaren som med ett sardoniskt leende frågar om avbetalning, säsongens slut och andra insinuanta prylar.
Håller tummarna för att du får din mc åter okörd och hel alternativt en rejäl utbetalning från ditt (=mitt) försäkringsbolag!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav JBG » 2006-10-19/22:54

F-n vad tråkigt Roma, jag lider med dig. Att inte folk kan se skillnad på mitt och ditt. :mad:

Jag hoppas du får den tillbaka, eller får ersättning att skaffa en ny till våren.
//Jonnie Be Good, Medlem nr 2671587
F650 | K1200RS | R1200GS
Användarvisningsbild
JBG
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-02-05/17:39
Ort: Uppsala

Inläggav Roma55 » 2006-10-20/01:17

;)
JBG;231 skrev:F-n vad tråkigt Roma, jag lider med dig. Att inte folk kan se skillnad på mitt och ditt. :mad:

Jag hoppas du får den tillbaka, eller får ersättning att skaffa en ny till våren.


Hej Jonnie, just nu har jag bara destruktiva tankar. Vill nog inte ha den tillbaka, det brukar inte bli bra.
Varför skall jag köpa en ny när man helt uppenbart bara kan gå in i en annans garage och hämta en eftersom polisen är fullständigt ointresserad. Hela mitt garage är ju fullt av deras fingeravtryck mm. Dom har inte ens kommit hit och kontrollerat. Vad betalar vi skatt till dessa dönickar för?

Ny cykel? Ja det tog ett år att hitta den jag ville ha, så nästa säsong ser ut att bli tillintetgjord. Jag vill inte förhasta mig och bli besviken.
Men tack alla för era sympatier, empati verkar ju annars vara en bristvara idag.

PS tur att blinkersglasen kom på din hoj istället ;) DS.
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23

Info m bilder

Inläggav Roma55 » 2006-10-23/17:20

BMW K 1200 RS -01 svart SEN 940
Mätarställning Ca: 4 000 mil
Remus avgassystem
Bagster tankväska
BMW original sidoväskor
Stulen i Gbg Backatorp Hisings Backa
Hjälmen på en av bilderna tog dom också (Tur att min Schubert var inne)

[url="http://roma55.mine.nu/ronnie/stulen.htm"]http://roma55.mine.nu/ronnie/stulen.htm[/url]
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst