Sida 1 av 1

Huvudbromscylinder K11 -96

InläggPostat: 2017-04-09/16:26
av Erik T
Hej.

Förra våren köpte jag en renoveringssats för huvudbromscylindrarna fram och bak.
Jag tog bort de gamla kolvarna och putsade lite försiktigt i cylindrarna för att få bort oxidationer,
Loppen var lite repiga, men efter min renovering så blev de mycket bra.
Jag körde hela säsongen utan några bekymmer, och idag var jag ute och körde och allt var som det skulle.
När jag parkerat i garaget så packar jag ihop min personliga skyddsutrustning och går till mc'n och låser den.
Då upptäcker jag att det har kommit en droppe bromsvätska på höger lock till förvaringsfacket.
Jag är nu inne på att byta ut båda huvudbromscylindrarna, men tvekar mellan renoverade och genomgångna med 6 månaders garanti, eller helt nya.
Vad är lämpligt?
Jag tar gärna emot synpunkter och tips, även om var det är lämpligast att köpa dessa. :?

/Erik T

Re: Huvudbromscylinder K11 -96

InläggPostat: 2017-04-09/17:15
av Gunnar Elmgren
Jag skulle köpa nytt, om det inte är galet stor prisskillnad mot renoverade.
Har ett minne av att det skrivits tidigare om huvudcylindrar till just K1100, och att de inte är renoveringsbara egentligen.
Bromsar är liksom en rätt viktig säkerhetsdetalj....

Re: Huvudbromscylinder K11 -96

InläggPostat: 2017-04-09/17:50
av Håkan
Jag rekommenderar absolut att köpa nytt, BMW original.
Av samma skäl som Gunnar anger. :)

Re: Huvudbromscylinder K11 -96

InläggPostat: 2017-06-06/13:47
av Erik T
Det blev nytt men till reducerat pris p.g.a. att verkstaden har slutat med märket BMW, och råkade ha huvudbromscylinder fram och bak liggande i sin reservdelshylla. Nice. :mrgreen: