K1300 är riktigt stabil, den är slöare/trögare i kurvorna jämfört min förra f800, men så vägen 50kg + mot den oxå.
Jag fullkomligt älskar dock 1300:an, mycket pga motorn och QS.....
Den känns bättre för mig som är 185cm och tresiffrigt på vikten själv, enda jag inte gillar är just styrets placering i längsled, det är några cm för långt fram, särskilt när man har tankväskan på, bröstet krossar ned i väskan.
Håller på att undersöka olika metoder att råda bot på detta, endera blir det en brygga från 1300r
R vilket har en annan form, men är osäker på hur stor skillnaden i längsled är, har inte hittat några mått på den att jämföra med ifall den bara flyttar uppåt eller om det även flyttar styret bakåt.
Pris från 1500kr beggad till 4500kr ny.
Helibars, tja, osäkerhet här med angående vilka mått som krävs men jag misstänker av den info jag funnit att om du tar den lägre går det med original vajrar och ledningar, de högre kräver förlängningar. Då drar kostnaden iväg. Pris mellan 2000-5000kr.
Superbike-kit, oftast dyra med prislapp runt 5000kr sen tillkommer styre samt nya vajrar och ledningar amt montering, på verkstad blir nog slutnotan runt 10 tkr.
Tycker alla varianter är dyra då man vet resultatet först efter man investerat. Så jag fortsätter söka info i hopp om att de som bygger om lägger ut mer info gällande mått än att bara skriva "det blev bra".
K1300S 2009.