Sadel till k1300s, original låg/hög

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Sadel till k1300s, original låg/hög

Inläggav F800åkare » 2018-08-27/10:00

Hade ju standard sadel på min hoj och fick för några veckor sen tips på en låg sadel ute på annons, jag slog till på den och testade den under helgen på en 92 mil lång dagstripp.

Den är 3cm lägre och har därmed mindre stoppning men trots detta så var den bekvämare, pga den mindre stoppningen så kunde man lättare välja position på sadeln fram, mitt på eller bak och hålla sig kvar där utan att kämpa för det.
Med standard sadeln fick man hålla sig kvar annars glider man framåt då den har större lutning framåt mot tanken, antagligen pga den större mängden stoppning.

Med standardsadel har man börjat känna av tryckpunkter efter kanske 2-3 timmar, med den låga sadeln fick jag inte det problemet förrän efter ca 10 timmars körning.

Så faktiskt hade mindre stoppning en positiv effekt och är bekvämare vid längre turer, tyckte även det gav lite ökad känsla för hojen under en, inte på ett störande sätt utan enbart bra.
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst