BMW slutat tillverka/sälja packning

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

BMW slutat tillverka/sälja packning

Inläggav Bollshe » 2018-09-10/13:45

BMW säljer inte längre den packning som sitter undertill på tanken till bränslepumpen och filtret. (K1200RS/LT tidiga utförandet) provat Sverige, Tyskland, USA och ingen hänvisning heller.
Även om modellen är gammal så rullar det säkert ganska många fortfarande och vill man byta filter så riskerar man att packningen inte vill göra jobbet längre pga nytt läge vid monteringen. :cry:
BMW verkstad sa att de brukade byta den vid filterbyte... det kan de glömma nu :roll:

Nu har detta hänt mig för att jag ville försäkra mig om att filtret var ok.
Upptäckte att det nog var original som satt i, daterat -97 :shock:

Min fråga: Är det någon som har tätat den typen av plastank förut (PEHD plast) med nåt packningsklister?
min packning är inte trasig men lite deformerad i flänsarna. Ytan på tanken är dessutom ganska bucklig som den tätar mot så det är ett plus om packningen är fin.
Thomas
Bollshe
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2017-03-27/17:12

Re: BMW slutat tillverka/sälja packning

Inläggav Kovlingen » 2018-09-10/13:54

Slå en signal till "Håkan" på forumet . Han kanske har delar du behöver .
http://www.motorcykelservice.se/
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst