K1200RS/GT-04

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K1200RS/GT-04

Inläggav gösser » 2018-10-25/19:23

Hej!
Tänkte bara kolla en sak med forumet. Har läst igenom service-schemat till nämnda cyklar. Ska ju göra 6000-mila-service med allt vad det innebär. Dock kan jag inte hitta någonstans att växellådsoljan eller oljan i diffen ska bytas. Tycker det låter väldigt konstigt, stämmer det eller har jag missat något? För att ni inte ska ligga sömnlösa kan jag meddela att jag byter på dessa ställen årligen. Ny olja är ny olja och kostnaden är försumbar. Om det inte vore så krångligt att lägga in bilder på forumet skulle jag kunna visa hur jag går till väga.

Lars P
Användarvisningsbild
gösser
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2005-08-30/01:00

Re: K1200RS/GT-04

Inläggav BrooklynS » 2018-10-25/19:49

gösser skrev:Hej!
Tänkte bara kolla en sak med forumet. Har läst igenom service-schemat till nämnda cyklar. Ska ju göra 6000-mila-service med allt vad det innebär. Dock kan jag inte hitta någonstans att växellådsoljan eller oljan i diffen ska bytas. Tycker det låter väldigt konstigt, stämmer det eller har jag missat något? För att ni inte ska ligga sömnlösa kan jag meddela att jag byter på dessa ställen årligen. Ny olja är ny olja och kostnaden är försumbar. Om det inte vore så krångligt att lägga in bilder på forumet skulle jag kunna visa hur jag går till väga.

Lars P


Vad vill du kolla? Om det är OK enligt forumet att du byter olja? Det är det. :D
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: K1200RS/GT-04

Inläggav Håkan » 2018-10-25/20:27

Jag tycker också att det är helt OK att du byter oljan, Lasse. ;)


Vet inte var du hittat serviceshemat, men har finns oljebyten med.
https://www.ascycles.com/pdf/ServiceSch ... Annual.pdf
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst