bränsletillsats

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

bränsletillsats

Inläggav Matsk100rs » 2018-10-31/22:34

Hej!
Jag kör en k100rs från 84 och slår i blyersättning vid varje tankning. Utöver det så tycker jag det känns bra attdå och då slå i redlines s1 bränsletillsats för att hålla bränslesystemet vid god vigör. Vad jag undrar är om rengöringsmedlet förstör effekten av blyersättningen? Som jag förstår det så ska blyersättningen sätta sig som ett lager i förbränningsrummet för att förhindra att metallpartiklar följer med avgastallriken när det blir ordentligt varmt. Men om då rengöringsmedlet är framtaget för att motverka och ta bort beläggningar så låter det för mig lite fel. Ställde frågan på min bensinmack, de fann den intressant men hade aldrig tänkt så. Någon på forumet som vet hur det förhåller sig?

Bästa hälsningar Mats
Matsk100rs
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 2018-08-15/20:35

Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst