Elscheman, hjälp identifiera rätt

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Elscheman, hjälp identifiera rätt

Inläggav F800åkare » 2019-02-07/17:33

Bmw SLP 1.2 har jag, den täcker hojar från 1993-2007. Kollade realoem och fann där SLP 2.2, men det konstiga är att den enligt uppgift täcker 1993-2008. Udda att de skulle gjort en ny version där de enbart lagt på 1 extra modellår.
Kollar man vilka fordon den listas under så finns den med för K1300 serien, den kom ju först 2009.

Jag kollade med GMC både reservdel och verkstad, de kunde inte hjälpa mig om denna version SLP 2.2 , 01797720399
CD SLP 2.2 Wiring diagram

Verkligen gäller för K1300 serien och närmare bestämt 1300s från 2009 och framåt, kanske någon här vet eller iaf har en mailaddress så man kan fråga Bmw i tyskland.
Har inte lust att köpa CD för 600kr och den sen inte täcker mitt behov då det är ej EJ bytesvara, så köpt är köpt.
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Elscheman, hjälp identifiera rätt

Inläggav Håkan » 2019-02-12/19:18

Har kollat det här med el-schema via min kontakt inom BMW-svären.
Efter årsmodell 2008 finns inga elscheman utgivna avsedda att säljas till konsument. Auktoriserade verkstäder har tillgång till elschema genom sin inloggning hos BMW AG.
:roll:
Onekligen ett annat sätt att tänka av BMW, än vad som gällde när jag började köra BMW för 36 år sedan...
Då fick man en liten instruktionsbok med motorcykeln, innehållande alla serviceuppgifter och komplett elschema.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Elscheman, hjälp identifiera rätt

Inläggav F800åkare » 2019-02-13/10:45

Ok, tack för hjälpen, både Bmw sverige och tyskland har ännu inte svarat på mina frågor jag mailade.

Uselt. Ännu mer uselt att ej släppa elscheman till försäljning, detta med att verkstäderna har via dator fick jag info från just en Bmw verkstad om, de var väl inte helt nöjda då de bara kunde få fram ett block i taget och det var svårt att få överblick av felsökning, det tog längre tid.

Är ju nära att jag köpte ett elschema som inte innehåller min cykel och därtill ej går att lämna åter efter köp, för Bmw tar inte retur samtidigt som de är tysta om vad man får för pengarna mer exakt.
Tycker det här är en elementär sak som ska vara med på reprom dvd man kan köpa för sin modell.

Nåja, då har man inget val än att besöka den mörka sidan av nätet och söka runt lite för att finna info.
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst