"klonk" i lådan

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

"klonk" i lådan

Inläggav Freddedw » 2019-07-01/11:40

hejsan! tänker höra med er, jag har ju då en 2005 k1200r, med det legendariska kopplingsproblemet.
Men nu har jag byggt om det mesta utom fjädrarna i kopplingskorgen och har löst det mesta av problemen.
Men det knepiga är att när motorn är kall, första start på dagen, då fungarar allt fantastiskt bra det är bara ett "klick" när jag lägger i 1an.
Men när den blir varm så är det "klonk" och den hoppar till.
ja fjädrarna är glappa och det gör ju sitt till men om den hade betett sig tvärt om "klonk" när kall och "klick" när varm skulle jag tycka att det vore mer normalt.

Oljeflödet borde ju bli bättre när den är varm och inte bete sig tvärt om.
Kan jag ha för "tunn" olja i?
Har förnärvarande ingen aning om vilken olja måste kolla om det står på något papper någonstans. Men "Motorrad center" som hällde i den i höstas "hoppas" man ju på att de vet vad som gäller... Å andra sidan misslyckades de med en del annat.
Freddedw
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2018-12-29/21:53

Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst