Hepco becker K1100

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Hepco becker K1100

Inläggav Ecklesiastik » 2020-10-20/10:33

Hej alla glada K1100 ägare. Tänkte lägga upp vad jag lärt mig i helgen ifall att någon annan har tankar på att sätta andra väskor på en K1100.

Bakgrund
Toppboxen jag fick med min K1100LT hade hål i locket där någon ligist slitit dän ryggstödet med högtalare. Då toppboxar med ryggstöd är ovanligare än en riksdagstjänsteman med skurgummeknä och dessutom är original toppboxen lite snålt tilltagen så bestämde jag mig för att kolla på eftermarknaden. Därom fanns dock otroligt skralt med alternativ. Men såg att det fanns väskhållare till K100 modellerna från Hepco becker. Kollade på BMWs orginal artikelnr och såg att väskhållarna har samma artikelnummer oavsett om det är K100RS från 1990 eller K1100LT det enda som skilde var toppbox bygeln. I samband med detta hittade jag en uppsättning Hepco becker väskor på blocket för strunt pengar. sagt och gjort väskorna köpta och bygel beställd.

Utförande
Stötte omedelbart på patrull då Hepco beckers instruktioner både var på tyska och uppförda innan muren föll så illustrationer saknades också.
20201019_115556.jpg
Tur att google translate finns

Med lite hjälp av Google translate och uteslutningsmetoden fick jag till hur det skulle sitta. Då kom jag till nästa problem. Allt verkade hamna snett och vint. Efter mycket om och men insåg jag att BMW verkar ha flyttat en fästögla på vänstra sidan c:a 2cm utåt genom att sätta dit ett nytt fästöra i ramen. på bilden nedan ser ni hur "lite" det skiljer.
20201019_145808.jpg

Får be min kompis som är plåtslagare och har en bra kantpress tjystera lite.

Nu återstår bara att flytta blinkershusen till dom stag som sitter på väskhållarna. Dock behöver jag skära ut någon form av distans för att få det att sitta bättre samt förlänga kablarna lite. Samt att klura ut vart jag ska gömma kabeln till toppboxens högtalare.

kommer nog bli snyggt när det är klart
20201019_113744.jpg
Vi kan väll låtsas som att jag tvättat hojjen

20201019_144038.jpg
bakljuset är ytterst provisoriskt tillbaka skruvat medans jag drar om kablarna till blinkersen.

20201019_145738.jpg
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Hepco becker K1100

Inläggav BmwMats » 2020-10-20/10:37

Ser ut att vara en trevlig storlek och modell på denna toppbox ;)

Trevligt pyssel så här års inför kommande säsong.
Lycka till !

/BmwMats

P.S. Rekorderlig hoj dessutom :mrgreen:
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6108
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Hepco becker K1100

Inläggav Ecklesiastik » 2020-10-20/10:57

BmwMats skrev:Ser ut att vara en trevlig storlek och modell på denna toppbox ;)

Trevligt pyssel så här års inför kommande säsong.
Lycka till !

/BmwMats

P.S. Rekorderlig hoj dessutom :mrgreen:


Tackar tackar. Jag är mycket nöjd med både toppboxen och sidoboxarnas utformning. Allt känns minst sagt gediget där. Nu ska jag bara hitta ett BMW emblem 50mm i diameter att sätta på toppboxen och sidoväskorna så kommer det se riktigt bra ut
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 687
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst