Ja, då var det dags igen, ett nytt inlägg alltså.
Min K1300S beter sig!!! eller det är så att den ibland, inte alltid, beter sig som att den misständer,
det inträffar vid 5000rpm, oftast om man motorbromsar från 8500rpm ned till just 5000rpm för at sedan gå på
gas, då uppträder ibland de misstänkta misständningarna.
Jag har inga felkoder "naturligtvis" då vore det ju lätt;)
Har kollat lite med en ir termometer, men det går ju inget vidare då det bara uppkommer
så som jag beskrivit ovan..
Vad gör man?
Har "turligt" nog garanti på hojen (köpt på firma) men är rädd att det bara blir en resa dit i onödan, vet hur BMW
funkar på bilsidan, och där hade man bytt en tändspole+stift och låtit kunden komma tillbaka tills
rätt spole hade bytts.
Så vill jag ju inte göra( om jag inte får en rolig lånehoj varje gång förstås)
Vad kostar en tändspole ( om man skulle ge sig på alla fyra på en gång?)
Hur hade ni gjort?
Har 12 mil till firman enkel och det är kallt att köra hoj dit, vad är rimligt att "kräva" av firman?
/Fredrik