F800åkare skrev:Nu är kamkedja med tillhörande glidskenor beställda.
Bra, då är garagekvällen räddad !
F800åkare skrev:Nu är kamkedja med tillhörande glidskenor beställda.
BmwMats skrev:F800åkare skrev:Nu är kamkedja med tillhörande glidskenor beställda.
Bra, då är garagekvällen räddad !
BmwMats skrev:Ett mer rejält svänghjul hade ju också fixat detta...
fredde 7 skrev:f800: En annan fråga, såg att du skulle köra på 20-50 olja istället för 10-40...varför?
F800åkare skrev:Ringde en Bmw verkstad, GMC i Karlstad, där jag köper alla mina delar.
Håkan skrev:F800åkare skrev:Ringde en Bmw verkstad, GMC i Karlstad, där jag köper alla mina delar.
Det är fördel med att köpa sina reservdelar där man kan ringa och fråga om teknik.
F800åkare skrev:Ja, den drar, effekten plattar ut lite efter 230km/h. Men man kan ju fortsätta, själv fegade jag ur och stannade vid 250km/h. Högsta den varit innan jag köpte den var 8 sekunder vid 9250rpm på 6:e växeln. Finns loggat i datorn pp hojen.
Något folk bör tänka på idag vid nyttjande av garantier, bmw kan se hur motorn körts...även datum sparas.
fredde 7 skrev:F800åkare skrev:Ja, den drar, effekten plattar ut lite efter 230km/h. Men man kan ju fortsätta, själv fegade jag ur och stannade vid 250km/h. Högsta den varit innan jag köpte den var 8 sekunder vid 9250rpm på 6:e växeln. Finns loggat i datorn pp hojen.
Något folk bör tänka på idag vid nyttjande av garantier, bmw kan se hur motorn körts...även datum sparas.
F800: Jag har sett att du skrivit detta innan, så jag har tidigare försökt hitta dessa parametrar, utan framgång.
Kan du beskriva var i detta stora program du fann detta?
F800åkare skrev: Klonkandet när man lägger i 1:an trodde jag försvunnit helt, är borta när den är kall, men när den är varm kommer det åter, dock minskat så det är mer som man använder en snickarhammare än storslägga. =)
Bror Gårdelöf skrev:F800åkare skrev: Klonkandet när man lägger i 1:an trodde jag försvunnit helt, är borta när den är kall, men när den är varm kommer det åter, dock minskat så det är mer som man använder en snickarhammare än storslägga. =)
Där beskriver du ett fenomen, som jag känner till mycket väl - men har svårt att förstå. Min R 1250 RT, 2019, beter sig likadant. När motorn är kall, är det lätt att trampa i ettan bullerfritt, men det går inte, när den är varm. Även om jag drar in kopplingen, blippar till med gasen och kanske väntar ett par sekunder, låter det, och cykeln rycker till.
Om det hade varit tvärt om - att det låtit med kall motor men inte med varm, hade det varit lätt att förstå (seg olja), men det händer, när motorn är varm, och oljan inte är lika seg.
Vad är orsaken till fenomenet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst