K 1300 R Tändspole problem

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K 1300 R Tändspole problem

Inläggav Braggerman » 2021-06-06/08:28

Börjar bli trött på BMW och allmän skitkvalite inte minst bemötande i goodwill frågor. Bytt till tändspolar 2020 för att slippa sjukdomsproblem avseende kvaliten på dessa. Efter 65 mil och nu avbruten resa är det dags igen då en tändspole havererar. Någon mer som haft problem med ovan nämnt.
Braggerman
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-01-01/19:51

Re: K 1300 R Tändspole problem

Inläggav F800åkare » 2021-06-07/11:43

Tändspolarna sitter trångt och är lätta att skada vid montering. Är med i flera forum och visst går tändspolar ibland, men inte ofta och när det sker är det en som lägger av, pga arbetet som krävs byter de flesta alla spolar på en gång.



Finns 2 tillverkare jag vet på rak arm som gör spolar, Champion och Beru. Är väl Beru som är OE leverantör ?

Autodoc och flera andra sidor säljer spolarna, byta själv och skippa bmw är ju ett alternativ.

Goodwill, tja, cykeln har varit ur produktion i 5 år. Själv sitter jag nog med original tändspolar på min 2009 k13s såhär 79xx mil senare, ger de upp byter jag alla
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron