Hej Mats,
Tack för snabbt svar, jordflätan såg väldigt original ut med en fästpunkt mitt på för den gummiupphängda styrboxen så jag kapade stumpen efter styrboxen och lät resten sitta kvar, gör ju ingen större skada om man säger så.
Jag kollade minuskabeln som du tipsade om och jag håller med, den ser lite vek ut så jag ska byta ut den mot en lite grövre historia.
Jag köpte som sagt hojen på ett spontant infall i höstas för småpengar och jag måste säga att det är en grymt rolig hoj att köra, precis vad jag vill ha till skillnad mot min K1200LT som jag tycker är för stor, tung och klumpig vilket inte passar mej men nu har jag ju provat och vet vad jag inte gillar så den blir nog till salu så småningom.
K75an är som man kan förvänta sej av en billig hoj väldigt felskruvad, har fått rätta till ett antal små och oftast onödiga fel på den men nu börjar den likna nått och den funkar som den ska, pigg och följsam att köra.
Har beställt lite smågrejer från Motorworks i England bl.a en ny klädsel till sadeln, då blir den ännu bättre.
En grej som jag inte gillar på den är det rödlackade fältet runt strålkastaren men jag såg en film på YouTube där man hade lackat den biten mattsvart vilket i mina ögon blev ett riktigt lyft för utseendet så det ska jag göra på min också.
En märklig detalj är att den är registrerad som en 87a men den är enligt VIN numret tillverkad i januari 88 och först registrerad i Sverige i februari 88, det borde rimligen vara en 88a enligt min mening men fördelen är ju att den blir besiktningsbefriad ett år tidigare