Tomas Seveholt skrev:Tack för all info - jag får nog ta ett helhetsgrepp om bränsletillförseln och skaffa både filter och alla slangar (förslitningsmateriel) när jag ändå ska montera isär tank m.m.
Vet du någon bra och prisvärd leverantör (gärna webbutik) där jag kan få kvalitets grejor?
Mvh Tomas
Hej Tomas !
Jag handlar ALLT som rör mina BMW-cyklar i en fysisk butik, jag vet inte hur jag skall betala via webbutiker, så jag åker gärna några mil för att få det över disken istället.
Dessutom finns kunskapen i denna butik som jag handlar hos, nämligen Kenneth's MC i Göteborg.
http://www.kennethsmc.se/Martin som äger butiken är son till Kenneth som startade företaget. Kenneth var dessutom en av Sveriges bästa MC-mekaniker och det som sonen Martin inte vet om hojar är inte värt att veta.
Jag brukar ringa och be dom ta hem de delar som jag behöver, sedan åker jag dit och betalar och får dom över disk. Det går säkert att be dom ta hem det och skicka till dig också, men vet inte hur man ordnar betalning i så fall.
Vill gärna ha originaldelar till mina BMW-hojar, och det kan dom ta fram via sitt kontaktnät.
Jag servar och renoverar mina hojar själv och gäller det enbart förslitningsdelar eller enklare reservdelar såsom slangar och klämmor, skruv och liknande så duger ju även andra firmor, men Martin har kunskapen och kännedom samt förklarar gärna vad och varför om du är osäker på vad du skall välja eller göra själv.
Dom har en utmärkt verkstad och duktiga mekaniker, man kan alltid få råd av dom.
Det finns även andra utmärkta firmor runt om i landet, men om det gäller BMW så har dom varit med länge i branschen och har ett gediget kunnande.
Har ägt och kört BMW K-maskiner sedan 1989 då jag köpte min första K75'a begagnad och gjort alla servicar och reparationer och kontroller själv samt har införskaffat mig viss kunskap och erfarenhet av dessa under dessa år, men man blir ju aldrig fullärd, men jag kan ju säga att det är riktiga slitvargar dessa K-maskiner.
Min brukscykel är en K75 byggd 1985 (tidig förserie) och passerade förra veckan 30.000 mil, varav jag har kört den själv 26.000 mil utan större reparationer, förutom sedvanligt underhåll och omvårdnad mekaniskt.
Den är inte vacker då jag även kör året runt, snö, salt, regn och stekande sol.
Vill du ha mer råd och tips är du välkommen att ställa dom till mig eller någon annan här på forumet, vi har många duktiga BMW-entusiaster här och kunskapen finns hos dessa forummedlemmar.
Har själv en K1100RS men den rullar inte så långt varje år, så den har klarat sig utan några reparationer än så länge. En arbetshäst enligt många ägare vågar jag påstå.
Med vänliga hälsningar - Mats