Hej alla glada
tänkte starta en byggtråd på mitt senaste storhetsvansinne gällande min K1100LT. vi får se vilka delar som blir utförda i slutändan men hittils ser planen ut som följande
1. Fullskalig ABS-ektomi. Sedan jag konstaterat att enda lösningen för att skramla liv i ABSen är att köpa en bättre begagnad ABS enhet har valet fallit på att helt sonika demontera allt vad ABS heter. För närvarande har den kopplats bort elektriskt så gott det går och kontakten sitter gömd i Relälådan under tanken. hadde först en tanke på att koppla bort allt vad ABSkablage heter från hojjen men har insätt att detta kräver uppnystan av hela kabelhärvan. nu återstår bara att göra slang som kan gå från huvudcylindrar till respektive bromsrör samt demontering av bromsrör.
2. byte till K75C kåpa föratt försöka skapa en K1100C. Jag är lite smått less på alla Cafe racers jag sätt men jag vill ändå lätta min K1100LT och med min DRZ har jag insätt att jag saknar känslan av en nästan naken hojj. så jag tänker att en kompromiss kan vara att försöka sig på att bygga den hojj BMW skulle byggt 1996 om dom sätt en marknad för en naken K1100 motorcyckel.
3. renovering av oljepump. kanske tråkigaste uppdraget i listan men jag är less på att alltid lämna en droppe olja när jag parkerar hojjen.
Just nu är faktiskt en av mina största frågetecken hur jag ska få plats med tankmätare och vatten temps mätare på ett snyggt sätt när dom inte längre sitter på sina gamla platser på innerkåpan. tips mottages med glädje. samt om någon forumkamrat skulle ha en K75C kåpa liggandes så skulle jag gärna köpa den
Sen finns lite tankar runt hur jag ska göra med kylaren. K75C hadde ju vad jag förstår en mindre kylare så deras kylarkåpa får inte platts över K1100LT kylaren. Finns replikor på kylarskyddet till K100/2 så frågan är om jag ska köpa en K75C kylarskydd och se om det går att anpassa eller skydden från en K100/2