Tips inställning bakfjädring K12RS -02

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Tips inställning bakfjädring K12RS -02

Inläggav Stikkan K12RS » 2007-09-15/23:13

Har efter ett antal års otro återvänt till min riktiga kärlek och skaffan min n'te "flying brick" en underbart välhållen lågmilare av en K12RS, -02:a. Skulle vara tacksam att få tips att justera bakfjäringen med resp utan vackra damen bakpå samt för båda plus packning. Vikt 85kg resp 60kg på vågen.
Stikkan K12RS
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-08-27/21:16

Inläggav Tommy Bach » 2007-09-20/12:55

Stikkan K12RS;20351 skrev:Har efter ett antal års otro återvänt till min riktiga kärlek och skaffan min n'te "flying brick" en underbart välhållen lågmilare av en K12RS, -02:a. Skulle vara tacksam att få tips att justera bakfjäringen med resp utan vackra damen bakpå samt för båda plus packning. Vikt 85kg resp 60kg på vågen.


Hej

På min K1200 RS fra 2002 med cirka samme vägtfordeling :D

Fjederforspänding (Showa dämper) er skruet ind til den röde streg på justerhåndtaget i venste side og dämpningen (lille trekantet greb) for neden af stöddämperen, er stillet sådan, at först skrues den i bund
og så 1 varv ud.
Det ser ud til af funke ganske bra.
Solo, körer jeg med fjederforspänding helt ude og samme dämpning.

Det ville väre bra at höre andres erfaring, men ikke alle har samme dämper :o

Hilsen

Tommy Bach
Med venlig hilsen
Tommy Bach

R 1200 GS 2010 og Suzuki DR 650 se
Användarvisningsbild
Tommy Bach
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 2007-05-15/01:00

Inläggav Roma55 » 2007-09-20/23:40

Stikkan K12RS;20351 skrev:Har efter ett antal års otro återvänt till min riktiga kärlek och skaffan min n'te "flying brick" en underbart välhållen lågmilare av en K12RS, -02:a. Skulle vara tacksam att få tips att justera bakfjäringen med resp utan vackra damen bakpå samt för båda plus packning. Vikt 85kg resp 60kg på vågen.


Hej Stikkan och grattis till hojen. Har tyvärr själv svårt att hitta rätt inställning med skjuts och packning. Vid soloåkning föredrar jag faktist en ganska mjuk inställning, alltså ungefär som Tommy. Fungerar t.o.m bra på bana.
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23

Inläggav Tommy Bach » 2007-09-24/08:52

Tommy Bach;20655 skrev:Hej

På min K1200 RS fra 2002 med cirka samme vägtfordeling :D

Fjederforspänding (Showa dämper) er skruet ind til den röde streg på justerhåndtaget i venste side og dämpningen (lille trekantet greb) for neden af stöddämperen, er stillet sådan, at först skrues den i bund
og så 1 varv ud.
Det ser ud til af funke ganske bra.
Solo, körer jeg med fjederforspänding helt ude og samme dämpning.

Det ville väre bra at höre andres erfaring, men ikke alle har samme dämper :o

Hilsen

Tommy Bach


Jeg har konstateret, at det lille trekantede greb, som man justerer dämpningen med , skruer sig ud ganske langsomt over lang tid :o
Jeg undrede mig over, at "moppen" var ganske urolig og kollede så dämpningen.
Gik tilbage til den "gamle" instilling med 1 varv "modurs" og alt var bra igen.
Tips: Det er ganske let at se den "rigtige stilling" når man körer med ljus på kvällen. Pröv at variere med 1/3 varv af gangen :)

Mvh

Tommy Bach
Med venlig hilsen
Tommy Bach

R 1200 GS 2010 og Suzuki DR 650 se
Användarvisningsbild
Tommy Bach
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 2007-05-15/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst