gunnare;20600 skrev:
Är det någon som har erfarenhet av att försöka få bort sådant här rassel? På min hoj verkar det vara generator-drivningen som låter mest, .......
Bengt Allevad;20608 skrev:Generatorn drivs förmodligen av en medbringare med tre vingar, som det ligger gummikuddar mellan i likhet med drevet bak på en kedjedriven hoj.
Händer att en av dessa tre drivvingar går av eller att gummikuddarna blivit stenhårda av ålder och värme.
Men, och nu är det mest en fråga; Går generatorn verkligen att komma åt på K1200:an utan att plocka ur växellådan??
Jag har ett minne av att ramen är ivägen
gunnare;20610 skrev:Vet faktiskt inte om generatorn går att få ur, har inte försökt. Någon som kan ge besked?
Bengt Allevad;20612 skrev:Enl. original-verkstadshandboken måste växellådan tas bort för att komma åt generatorn.
Däremot har jag hört alternativ att man istället lyfter hela ramen uppåt från motor och växellåda-sving, som då kan behållas intakta.
Låter knappast enklare i mitt tycke.
Jag tror att verkstadskostnaden för att göra något på generatorn ligger runt 10000:-.
Altså samma pris som att byta koppling eller någon annan åtgärd till något, som är beläget mellan motor och växellåda.
Däremot, om du gör det hela själv, är det ju ett gyllene tillfälle att smörja drivlinans samtliga splines.
Bengt Allevad;20612 skrev:Däremot har jag hört alternativ att man istället lyfter hela ramen uppåt från motor och växellåda-sving, som då kan behållas intakta.
Låter knappast enklare i mitt tycke.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst