Albert;20878 skrev:Det skiljer MKT!
Och nej, mer är inte alltid bättre.
Hoppas medlemmar som ägt båda modellerna kommer att svara dig på detaljer.
Vad är det du undrar över och varför ?
Den STORA skillnaden är att du kan köra lagligt med en 1100 vilket du inte kan med en 1000. Med tusen så får du vita fingar pga av vibbrationerna vid 110km/h - polisen löste detta genom att a) köra fortare än 110km/h, eller, b) köra långsammare än 110km/h.
K100 går att utrusta med vanliga förgasare - det har Glas-Harry gjort. Han har säkert kvar ventilerna som han krökte - så riktigt vackra ut -:D
Albert;20878 skrev:Det skiljer MKT!
Och nej, mer är inte alltid bättre.
Hoppas medlemmar som ägt båda modellerna kommer att svara dig på detaljer.
Vad är det du undrar över och varför ?
Den STORA skillnaden är att du kan köra lagligt med en 1100 vilket du inte kan med en 1000. Med tusen så får du vita fingar pga av vibbrationerna vid 110km/h - polisen löste detta genom att a) köra fortare än 110km/h, eller, b) köra långsammare än 110km/h.
K100 går att utrusta med vanliga förgasare - det har Glas-Harry gjort. Han har säkert kvar ventilerna som han krökte - så riktigt vackra ut -:D
Albert;20928 skrev:ALLA radfyror vibbrerar. Min Suzuki var helt omöjlig i 118-124km/h. Min Kawa var för... i ca 90km/h. osv etc.
Radmotorist;21003 skrev:En skillnad som jag märkte idag är längden på stötdämparen!
Jag har en Öhlin från K100 som hade tänkt montera på K1100, men det passade inte! Kollade i http://www.ohlins.com och fick se följande skillnader:
Till K100: Part no: BM 137
Type: S46PR1C1S
Length: 354mm
Stroke: 95mm
Till K1100: Part no: BM 420
Type: S46PR1C1S
Length: 382mm
Stroke: 93mm
Frågan är: "Kan man fixa den på något sätt och montera den på K1100? hur?"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst