Joen i Dalby;21127 skrev:Hej!
Tankar Shells "V-pulver" - min k100 går helt klart bättre (och Uralen oxå för den delen) än på 95 "what ever"....Dessutom "förefaller" förbrukningen bli något lägre med "pulvret" (renare förbränning månne?). Det bästa är väl att testa själv!
Arne Lindgren;21169 skrev:V-power är värt att testa.
HPNGS1000;21185 skrev:Hej Arne, alla!
Kan meddela att min Basic med dubbeltändning och 10.3:1 i komp kräver V-Power (eller motsvarande) för att inte spika. Vid senaste besöket i Tyskland/Österike hann jag prova motsvarande bränsle från andra tillverkare och fann ingen märkbar skillnad. Möjlige kan Aral's 100 oktaniga bränsle upplevas som ett "piggare" bränsle. Troligen mest placebo.......
När V-Power introducerades utspann sig en diskussion om vad det egenligen var för bränlse. Ett telefonsamtal till Shell-raffet i Göteborg avslöjade att det är vanlig 98 där sprittillsatsen tagits bort!. Så vetenskapligt var det med det!
Marie;21187 skrev:Det där sista kan ju inte vara riktigt hela sanningen, för är 98 verkligen 98 och man tar bort etanoltillsatsen så lär oktantalet sjunka något, och då blir det definitivt inte 99 oktan av det....
Däremot lär den sänkta bränsleförbrukningen kunna bottna i den borttagna etanoltillsatsen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst