K100rs går bara på tomgång?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K100rs går bara på tomgång?

Inläggav reg350 » 2007-10-11/20:52

Har efter några år med goda erfarenheter av en R90/6 kommit över ett nytt objekt. Tänkte de skulle vara lagom att puttsa och lacka upp den över vintern, men givetvis ville jag prova den lite innan. Den gick således bra i 60 mil men sedan hackade den till ett par gånger. Den kunnde följande mil gå bra, för att sedan bara gå på tomgång en km eller så. När jag väl kom hem gick den bara på tomgång. Har bytt bränslefilter, tagit av kabel till spjällägesgivaren, gort rent och mätt upp luftmängdmätaren.
Då man gasar straxt över tomgng så dör den, när jag tog av kabeln till tempgivaren så gick den fett, men då gick de att öka varvet. Min mätning på tempgivaren gav ett för mig rimligt värde, men jag har inte de exakta.

Har någon tabeller med mät värden eller erfarenheter av liknande problem vore jag tacksam för tips.
reg350
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2007-10-11/20:28

Inläggav joj » 2007-10-12/21:21

Hej!

Hade nästan exakt samma fel på min K100RS efter att den stått 1,5år. Bytte bränslefilter och även soppapump. Efter det verkade allt frid och fröjd!
i två km.......
Då slutade den att gå på annat än tomgång för att sedan dö för gott.

Det visade sig att det var styrboxen som gett upp efter drygt 17.000 mil :(
Hade tur och fick tag på en beggad genom BumseMotorWidegren i Uppsala som "bara" kostade typ hälften av en ny.

//
joj
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 1999-10-01/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst