Styrkrona K75/100 sökes så jag kan köra nu på vintern!

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Styrkrona K75/100 sökes så jag kan köra nu på vintern!

Inläggav lem » 2007-11-26/19:31

Jag vill ut och köra nu! För att få på dubbdäcken måste jag dock ha lite delar.

Tyvärr kan jag inte flytta gaffelkronan igen mellan original och K75GS gaffeln med 21 tums hjul då den pressas ihop lite för mycket. (Suzuki DR gaffeln är ngn tiondels mm mindre än original).

Jag söker därför en gaffelkrona (den undre delen som sitter under styret och där gaffelbenen är fästade med styrlager). Jag trodde jag köpt en komplett enhet men det visade sig bara vara den övre delen (där styret är fäst). Jag har letat på ebay men missat de få tillfällen de säljes. Nu har jag originalgaffeln på och till den passar inte det dubbade framhjulet....



Någon som vet var det går att få tag på????

Hälsningar/Lars
Användarvisningsbild
lem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: 2005-01-19/23:03

Beg BMW-delar!

Inläggav Mimmi » 2007-11-26/21:22

Hej!

Jag har någonstans sett en annons på beg.BMW mcdelar. Jag TROR att firman hette "SAMS MOTOR". Han hade minst en äldre K100, och vissa årsmodeller delar väl framgaffel med en 75:a?
Det var här i Sverige i allafall, det vet jag:) !
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav joj » 2007-11-27/20:16

Prova med Bumsemotor, han brukar ha en hel del delar från skrotade Beemers.

018-317070

//
joj
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 1999-10-01/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst