Hittade BMW N Amerika instruktioner för vibrationsåtgärder K

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Hittade BMW N Amerika instruktioner för vibrationsåtgärder K

Inläggav lem » 2007-12-25/23:38

Hej!
För flera år sedan hittade jag på nätet BMW North Americas service buletin från jan 93.

Den tar upp en teknik att lossa alla 5 motorbultrana, dra främre/bakre högre bultar, shimsa mittenbulten höger och dra sedan vänstersidan.

Jag har lite vibrationer i 120 km/h som irriterat mig länge. Nu har jag delvis rivit ner hojen för att fixa lite småfel som dykt upp senaste 3 åren (bagateller som läck gaffel som droppar på skivan så bromsförmåga upphör, hyland till bakhjul, ingen hastighetsmätare, bränt motorrelä, glapp i stödkontakt, glapp i vindrutekontakt etc. ). Nya tätningar i gaffel och däcket är på plats så nu återstår det roliga och lätta grejorna men det kunde ju sluta regna (står ute...).

Jag tänkte ge mig på att shimsa in motorn och prova. Någon som har försökt ngt liknande? (K11RS har liknande instruktioner men ngt annan ordning)

Hälsningar
Lars E Magnusson
lem/at/telia.com
070 572 00 00
Användarvisningsbild
lem
 
Inlägg: 353
Blev medlem: 2005-01-19/23:03

Inläggav joj » 2007-12-26/22:59

Har inte testat men hört en del om detta ämne.

Nyfiken på hur det blev senare i vår om du har lust att dela med dig!

//
joj
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 1999-10-01/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst