Hej!
Har Du försökt med det[url="http://forum.bmw-mc-klubben.se/attachment.php?attachmentid=1808&d=1199477744"]specialverktyg[/url] som jag använder i tråden "Verkstadsrapport II:7"?
Där beskriver jag i ord och bild bränslefilterbyte på en 1150GS.
Detta verktyg är suveränt, och spar många svordomer för de som använder sådana, och många suckar, muttranden och grymtanden från oss andra:) .
Externt bränslefilter på en K känner jag inte till att någon monterat. I och för sig finns det gott om plats bakom kåporna på RS/RT/LT. Men tänk bara på, om Du gör detta, att Du kragar ut det rör som ersätter filtret. Annars finns stor risk att slangarna lossnar. Förresten, nu minns jag inte riktigt hur det ser ut i K100-tanken. Behövs det ett ersättningsrör, eller är det bara att sätta dit en bit rak, längre slang mellan de gamla rören? Nåja, Du ser lätt vilket som behövs.