Startproblem K75

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Startproblem K75

Inläggav svebbe » 2008-02-24/15:08

Har efter kontroll av kopplingslamell och smörjning av splines satt ihop hojen igen. Nu vill den inte starta. Har bara ägt den en kortare tid och kört den 30 mil (sammanhängande), så jag vet inte hur konditionen på batteriet är.

Jag har kollat batteriet (Yuasa) och det håller 12.06 volt. Vidare så finns det gnista och bensinen pumpas fram. Några bra tips?
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Går startmotorn runt?

Inläggav Joen i Dalby » 2008-02-24/17:41

...om den inte gör det trots bra kräm i batteriet kan det bero på att startmotorn inte jordar ordentligt (den jordar endast genom godset).

Jag hade det problemet på min K100-84 för ett antal säsonger sedan - när jag tryckte på startknappen var det som om batteriet drog ur och orkade inte dra runt startmotorn.

Det hela avhjälptes med en kraftig kabel mellan en av startmotorns fästbultar och jordningen i godset från batteriets -pol.
JoenWidmark
DO15
K1100RS-96
F650GS-09
UralRetro-06
Aprilia125cc
Suzuki125cc
Joen i Dalby
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2002-03-18/01:00

Inläggav svebbe » 2008-02-24/18:26

..jodå...startmotorn drar runt. Jag tycker att strålkastaren lyser svagare desutom.
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav fogsvans » 2008-02-24/22:34

Jag hade samma problem med min -89a.
Lösningen för mig var bränsleåterföringen i tanken.
Precis framför tanklocket sitter en nippel på vilken det ska sitta en slang som går ner till botten av bensinpumpen. Om inte slangen finns där eller är läck (som det kan bli när den är gammal och torr) så fungerar inte bränsleåterföringen korrekt och bensinpumpen orkar inte pumpa upp tillräckligt högt tryck i railen om bensinnivån är under halv tank. Fråga mig inte varför det blev så bara när tankinnehållet sjönk under halv, men så var det bara.
Så har du gnista, startmotorn går runt det kommer bensin ur spridarna är detta ett ganska troligt fel.

Vad du kan göra nu är att:
1. Ta bort insprutningsrailen med spridarna kvar på railen, låt den hänga utanför blocket och kolla om de sprutar soppa när du låter startmotorn gå. (gör detta utomhus)
2. Köp en tub startgas och kolla så motorn tänder på detta.
3. Tanka fullt.

Om det kommer soppa ur spridarna och den hoppar igång på startgas, men inte på bensin förrän tanken är full så är det mycket sannolikt att du inte har tillräckligt tryck i insprutningen och då är återföringen en trolig bov.
Ålder gör inte att du slutar leka, men att sluta leka gör dig gammal.
fogsvans
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 2006-10-01/19:51

Om...

Inläggav Mimmi » 2008-02-24/22:40

... Du bara har 12,06V klämspänning är batteriet i princip urladdat!

Du skriver också "strålkastaren lyser svagare dessutom".
Här är en hund begraven någonstans; menar Du att strålkastaren lyser överhuvudtaget när startmotorn drar runt?

Det skall den nämligen inte göra!

BMW har i elsystemet en förnämlig konstruktion (självklart:) :p ) på så sätt att de har ett avlastningsrelä, som kopplar bort alla onödiga förbrukare, såsom belysning etcetera, under starten. Detta just för att all tillgänglig effekt skall komma startmotor/tändsystem/bränsleinsprutning tillgodo.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav svebbe » 2008-02-24/23:49

fogsvans;29845 skrev:Jag hade samma problem med min -89a.
Lösningen för mig var bränsleåterföringen i tanken.
Precis framför tanklocket sitter en nippel på vilken det ska sitta en slang som går ner till botten av bensinpumpen. Om inte slangen finns där eller är läck (som det kan bli när den är gammal och torr) så fungerar inte bränsleåterföringen korrekt och bensinpumpen orkar inte pumpa upp tillräckligt högt tryck i railen om bensinnivån är under halv tank. Fråga mig inte varför det blev så bara när tankinnehållet sjönk under halv, men så var det bara.
Så har du gnista, startmotorn går runt det kommer bensin ur spridarna är detta ett ganska troligt fel.


Är slangen nr 15 på bilden?

[img][img]http://img404.imageshack.us/img404/4707/98107291sn8.th.png[/img][/IMG]

Ska kolla imorgon hur det är med belysningen, dvs om den släcks då jag försöker starta...
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav eimsy » 2008-02-25/07:21

Insprutarna brukar ju hänga sig efter att hojen stått en längre tid. Löser man snabbt med att knacka på dom några gånger.
eimsy
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 2005-10-18/10:38

Inläggav svebbe » 2008-02-25/19:21

....jodå, det stämmer...avlastningsreläet verkar fungera, då belysningen släcks då jag trycker på startknapp. Halvljusbelysningen är svag, men helljus verkar förhållandevis stark.

Vidare så finns det en slang från botten av bensinpumpen till strax framför tanklocket. Slangen känns rätt så fräsch. Bensintanken är nästan helt full, men ändå inget. Ska ta av spridarna och kolla, då jag vet att det pumpas fram bensin fram till railen.
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Problem..

Inläggav gösser » 2008-02-25/20:57

Råkade ut för ett liknande problem när jag skulle starta upp K 100:an efter
en ganska genomgripande service. Allt tycktes fungera,startmotorn gick
fint men den vägrade att starta. Det visade sig vara "handsken" till styr-
boxen som inte var ordentligt ditsatt, var väl lite för het på gröten och
slarvade. Men det såg faktiskt ut som om den satt rätt. Kan ju vara värt
en kontroll. Efter det gick den igång direkt utan några som helst problem..

Lars


svebbe;29880 skrev:....jodå, det stämmer...avlastningsreläet verkar fungera, då belysningen släcks då jag trycker på startknapp. Halvljusbelysningen är svag, men helljus verkar förhållandevis stark.

Vidare så finns det en slang från botten av bensinpumpen till strax framför tanklocket. Slangen känns rätt så fräsch. Bensintanken är nästan helt full, men ändå inget. Ska ta av spridarna och kolla, då jag vet att det pumpas fram bensin fram till railen.
Användarvisningsbild
gösser
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2005-08-30/01:00

Inläggav svebbe » 2008-02-26/11:01

gösser;29888 skrev:Det visade sig vara "handsken" till styr-
boxen som inte var ordentligt ditsatt, var väl lite för het på gröten och
slarvade. Men det såg faktiskt ut som om den satt rätt. Kan ju vara värt
en kontroll. Efter det gick den igång direkt utan några som helst problem..

Lars



Ja, den har jag varit på och tryckt på men det hjälpte tyvärr inte. Ska skaffa ett nytt batteri. De har fortfarande 20 % rabatt på BMW Malmö denna månaden ut så istället för 1265 kr så blir det strax över 1000 kr. BMW original gel batteri.
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav svebbe » 2008-02-28/21:43

...nytt batteri införskaffat på BMW ...laddat och monterat...trycker på startknapp...startmotor går runt som den ska, men den vill inte starta! Som sagt innan ... gnista finns det, bensin sprutas fram i alla fall så långt som till railen. Har plockat bort railen nu, men spridarna sitter kvar. Ska rengöra runt dem innan jag tar bort dessa. Så här ser det ut:

[img][img]http://img220.imageshack.us/img220/5527/dsc00644aj7.th.jpg[/img][/IMG]
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Vete fan...

Inläggav gösser » 2008-02-29/22:07

vad det kan vara! Men när du ändå håller på... Passa på att byt gummi-
hattarna som sitter över vaccumrören,(det är där som du en vacker dag
kommer att ansluta en "Mimmimeter" för att kunna synka spjällen). Dom
är som sagt av gummi och brukar spricka med tiden vilket kan leda till
att motorn tar tjuvluft och går lite sämmre. Men huvudproblemet har jag
inget svar på just nu...

Lars

svebbe;30108 skrev:...nytt batteri införskaffat på BMW ...laddat och monterat...trycker på startknapp...startmotor går runt som den ska, men den vill inte starta! Som sagt innan ... gnista finns det, bensin sprutas fram i alla fall så långt som till railen. Har plockat bort railen nu, men spridarna sitter kvar. Ska rengöra runt dem innan jag tar bort dessa. Så här ser det ut:

[img][img]http://img220.imageshack.us/img220/5527/dsc00644aj7.th.jpg[/img][/IMG]
Användarvisningsbild
gösser
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2005-08-30/01:00

Inläggav fogsvans » 2008-02-29/22:47

Startar den på startgas?

Och med anledning av tidigare inlägg, det är slangen nr 15 jag menade.

Dra ur spridarna ur blocket, montera dem på railen igen och kör runt startmotorn med dem hängande. Det ska komma lika stora soppapuffar ur samtliga. Men chansen att samtliga spridare lägger av samtidigt är i det närmaste obefintlig.
Det är svårt att montera railen på spridarna när de sitter i motorn. Det bästa för att montera ihop är att spridarna sitter på railen och man trycker in dem samtidigt genom att trycka på railen. Se till att du har ett par extra o-ringar liggande för de går lätt sönder. Se också till att du rengör ordentligt vid hålen så du inte trycker in grus i insugningsrörern. Det är annars lätt hänt. Smörj också ordentligt.

Det finns även bränsletrycksmätare. De är ganska dyra och jag vet inte om man kan hyra eller låna sådana.
Som du märker är jag ganska fokuserad på bränsletillförseln. Det är för att om en spridare är täppt så går motorn, men dåligt. Om två spridare är täppta så går motorn, men ännu sämre. Ditt problem yttrar sig i att motorn överhuvudtaget inte tänder (eller?). Varför tänder den inte om den får gnista och soppa? Något är konstigt. Det är därför jag är på dig om startgas. Om motorn går igång på startgas men sedan dör är problemet nästan helt säkert bränslerelaterat. Om inte motorn får tillräckligt högt bränsletryck så går den helt enkelt inte och felorsakerna kan faktiskt vara ganska många (men det är lättare att lokalisera felet på en MC än en bil). Trycket i railen ska vara 2,5 bar vid tomgång.
Om däremot inte motorn hoppar igång med startgas kan bränslesystemet uteslutas.

Annars har jag dessvärre inga fler tips. Gnista, soppa och startmotor brukar funka. Du har inte råkat kastat om tändkablarna? (Jag vet att det är nästan omöjligt, men ändå......)
Ålder gör inte att du slutar leka, men att sluta leka gör dig gammal.
fogsvans
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 2006-10-01/19:51

Inläggav svebbe » 2008-02-29/23:44

fogsvans;30155 skrev:Startar den på startgas?

Ditt problem yttrar sig i att motorn överhuvudtaget inte tänder (eller?). Varför tänder den inte om den får gnista och soppa? Något är konstigt. Det är därför jag är på dig om startgas. Om motorn går igång på startgas men sedan dör är problemet nästan helt säkert bränslerelaterat. Om inte motorn får tillräckligt högt bränsletryck så går den helt enkelt inte och felorsakerna kan faktiskt vara ganska många (men det är lättare att lokalisera felet på en MC än en bil). Trycket i railen ska vara 2,5 bar vid tomgång.
Om däremot inte motorn hoppar igång med startgas kan bränslesystemet uteslutas.

Annars har jag dessvärre inga fler tips. Gnista, soppa och startmotor brukar funka. Du har inte råkat kastat om tändkablarna? (Jag vet att det är nästan omöjligt, men ändå......)




Ska skaffa startgas och kolla...hur gör man med den förresten? Var sprutar man? Har inte kollat upp det ännu....

Nej....motorn tänder inte alls...kan det vara fel på modulen till bränsleinsprutningen (den under sadeln)? Tändkablarna sitter rätt....de satt där när jag körde hem den de 30 milen....
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav fogsvans » 2008-03-01/14:47

Spruta in startgasen i insuget på andra sidan motorn. Dra loss det plaströr som går från luftburken till luftintaget precis i ovankanten av höger ovansida av kylet, under tanken.

Modulen till insprutningen styr när och hur länge spridaren ska vara öppen och låta soppan spruta in i insugsröret. Detta styrs genom en on/off-princip. Antingen är spridaren öppen eller stängd. Mängden soppa som sprutas styrs av tiden då spridaren är öppen + bränsletrycket i railen. Det finns ingen sensor som sedan känner av hur mycket som verkligen kommit in eller någon lambdasond som korrigerar - på det sättet som en moderna bilar funkar där ett helt gäng sensorer och strydatorer ser till att förbränningen är optimal. Detta handlar om den mest basic sorten av insprutning man kan tänka sig. Är inte bränsletrycket tillräckligt högt så kommer följdaktligen inte tillräckligt mycket soppa in i motorn.

Rent teoretiskt skulle insprutningsmodulen kunna vara knäpp, men det är osannolikt. Gör först och främst startgastestet. Min gissning är att motorn då kommer hoppa igång.
Nästa steg är att låta spridarna hänga utanför motorn medan du drar runt motorn med startmotorn. Om de fungerar (och även insprutningsmodulen) så kommer de puffa ur sig små moln med soppa när du drar runt motorn. Om de inte puffar ur sig något så har du lokaliserat vad felet består i.

Gör dessa två kollar och skriv resultatet.
Ålder gör inte att du slutar leka, men att sluta leka gör dig gammal.
fogsvans
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 2006-10-01/19:51

Inläggav svebbe » 2008-03-01/22:07

fogsvans;30165 skrev:
Rent teoretiskt skulle insprutningsmodulen kunna vara knäpp, men det är osannolikt. Gör först och främst startgastestet. Min gissning är att motorn då kommer hoppa igång.





Har kollat en annan sak idag, som jag fick tips om på en amerikansk sida. Det var att kolla så att power når insprutarna. Har mätt, men det kommer ingen power till varken kontakten på ena insprutaren eller till pin nummer 9 på Jetronic modulen då jag vrider om startnyckeln. Pin 9 skulle vara den som var power. Det knäpper inte i fuel injection reläet, då jag vrider om startnyckeln. Ska det inte det? Kan jag mäta reläet på något sätt för att se om det funkar?


Det kan tyckas lite konstigt att detta uppstått så här plötsligt. Körde den hem 30 mil med stopp på vägen då jag köpte den för några månader sedan (hällande regn...kan det ha något med det att göra på något sätt?).
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav fogsvans » 2008-03-01/22:58

Ingen aning.
Rimligtvis ska det inte vara vara power till insprutarna då motorn inte är igång, utan endast då insprutaren ska öppna sig för att släppa in soppa. Därför borde du heller inte ha någon spänning när du slår på tändningen. Vet dock inget om pin 9.
Ålder gör inte att du slutar leka, men att sluta leka gör dig gammal.
fogsvans
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 2006-10-01/19:51

Inläggav Bengt Allevad » 2008-03-02/08:19

Har kollat en annan sak idag, som jag fick tips om på en amerikansk sida. Det var att kolla så att power når insprutarna. Har mätt, men det kommer ingen power till varken kontakten på ena insprutaren eller till pin nummer 9 på Jetronic modulen då jag vrider om startnyckeln.


Det bästa du kan göra är att penetrera kretsschemat.

Visserligen ser du inte styrenheten "inuti" men eftersom du har funderingar kring reläet som strömmatar styrenheten, kan du på schemat se hur det bör bete sig.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav svebbe » 2008-03-04/22:21

Bengt Allevad;30195 skrev:Det bästa du kan göra är att penetrera kretsschemat.

Visserligen ser du inte styrenheten "inuti" men eftersom du har funderingar kring reläet som strömmatar styrenheten, kan du på schemat se hur det bör bete sig.



Efter mätningar har det kommit fram till att det inte är reläet som spökar. Jetronic får ström som den ska. Ska köra startgas testet nu först och sedan spridarna utanför. Ska spridarna sitta så förbenat...jag menar de sitter väl bara fast med friktion från o-rings packningen på var och en?
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav svebbe » 2008-03-06/19:19

....provade att spruta in lite bensin i ena cylindern...med nytt tändstift...tryckte på startknappen och det verkade faktiskt som den ville starta kort. Verkar vara ett bränsleproblem ändå...tycker ändå att det är konstigt om alla tre spridarna geggat igen sig samtidigt!?

Nån som har något att tillägga innan jag river railen med spridarna...?
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav Bengt Allevad » 2008-03-06/20:10

svebbe;30550 skrev:
Nån som har något att tillägga innan jag river railen med spridarna...?


1.Vad jag har förstått så har du haft hojen isärplockad för ditt kopplingsbyte.

2.Gick den bra innan du började plocka isär den??

3.Om den gjorde det, så bör dina startproblem bero på isärplockning/hopsättning.

4.Delar går sällan sönder av sig själva vid sådana tillfällen.

5.Det mest troliga är att man missat något själv.

6- Om svaret på 2. är ja, bör du nog rekapitulera ditt hopmontage av hojen.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav fogsvans » 2008-03-07/04:00

Jag kan bara instämma med Bengt ovan.

Förutom hans ord, alla tre spridarna kan inte pajja samtidigt.
Felet ligger troligen innan soppan kommer till railen.
Går soppapumpen? Den ska gå en halv sekund efter man slagit av startmotorn och motorn inte startar. Det är ett surr i tanken. Den hörs inte innan man kör startmotorn och medan startmotorn går överröstas eventuellt surr av startmotorn. Du kan mäta strömmen till startmotorn medan du drar runt startmotorn, men passa dig för gnistor i luften ovanför bensinen. Inte hälsosamt......
Är det tryck i railen? När du tar bort den första enheten ska det spruta ut bensin av trycket och det får inte sjunka till noll bara för att motorn inte varit igång på några dagar. Trycket ska alltså bibehållas.
Ålder gör inte att du slutar leka, men att sluta leka gör dig gammal.
fogsvans
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 2006-10-01/19:51

Inläggav svebbe » 2008-03-07/19:52

[COLOR="Red"][/COLOR]1.Vad jag har förstått så har du haft hojen isärplockad för ditt kopplingsbyte.

2.Gick den bra innan du började plocka isär den?? [COLOR="red"]Ja, förutom nedväxlingarna, vilket var anledningen till att jag ville kolla kopplingssplinesen.[/COLOR]

3.Om den gjorde det, så bör dina startproblem bero på isärplockning/hopsättning. [COLOR="red"]Jo, men vad kan gå fel där? Var noga med nya packningar...att alla kontakter kom på rätt plats osv[/COLOR]

4.Delar går sällan sönder av sig själva vid sådana tillfällen. [COLOR="red"]Nåt har ju hänt...men vad...?[/COLOR]

5.Det mest troliga är att man missat något själv. [COLOR="red"]Det lutar ju att det är bränslerelaterat problem som jag ser det.[/COLOR]

6- Om svaret på 2. är ja, bör du nog rekapitulera ditt hopmontage av hojen. [COLOR="red"]Tro mig...har kollat både 3 och 4 gånger....[/COLOR]
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav svebbe » 2008-03-07/19:57

fogsvans;30573 skrev:Jag kan bara instämma med Bengt ovan.

Förutom hans ord, alla tre spridarna kan inte pajja samtidigt.
Felet ligger troligen innan soppan kommer till railen.
Går soppapumpen? Den ska gå en halv sekund efter man slagit av startmotorn och motorn inte startar. Det är ett surr i tanken. Den hörs inte innan man kör startmotorn och medan startmotorn går överröstas eventuellt surr av startmotorn. Du kan mäta strömmen till startmotorn medan du drar runt startmotorn, men passa dig för gnistor i luften ovanför bensinen. Inte hälsosamt......
Är det tryck i railen? När du tar bort den första enheten ska det spruta ut bensin av trycket och det får inte sjunka till noll bara för att motorn inte varit igång på några dagar. Trycket ska alltså bibehållas.


Jo, soppapumpen surrar ca 1 sek efter att ha tryckt på startknapp. Trycket i railen har jag inte kunnat mäta av ännu. När jag tog bort första inkommande slang från från tanken in i railen, så sprutade det ut bränsle en kort stund. Ska byta bränslefilter och köra lite tester som jag har vad gäller bränslesystemet. Sen får vi se...
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav S-J » 2008-03-07/20:14

Inte så att du blandat ihop de 2 slangarna från tanken? Har för mig att den bakre ska in i railen.
Oxå känd som Anders Lindh
R1150 GS -01a
Användarvisningsbild
S-J
 
Inlägg: 419
Blev medlem: 2008-02-01/22:19

Inläggav fogsvans » 2008-03-08/03:13

Den främre slangen ska in i främre delen av railen. Den bakre ska in i den bakre på tanken. Det är returen.

MITTÅT!
Jag mindes fel. Plockade bort plastbiten och kollade. Givetvis är det precis som Bengt skriver nedan att bakre slangen på tanken går till främre delen av railen och vice versa. Allt annat är fel.
Ålder gör inte att du slutar leka, men att sluta leka gör dig gammal.
fogsvans
 
Inlägg: 169
Blev medlem: 2006-10-01/19:51

Inläggav S-J » 2008-03-08/09:17

Nu blev jag fundersam och va tvungen att gå ner och kolla hur de sitter kopplade på min som jag va ut och körde med förra helgen.
Den slang som sitter bak på tanken sitter mot främre delen på railen och den slangen som sitter fram på tanken går in mot motorn och gissar att den efter att gått runt in i bakkant på railen.
Oxå känd som Anders Lindh
R1150 GS -01a
Användarvisningsbild
S-J
 
Inlägg: 419
Blev medlem: 2008-02-01/22:19

Inläggav Bengt Allevad » 2008-03-08/10:25

Kan inte låta bli att lägga mig i detta slangtrassell:D

Om ni nu bestämt er för att den främre slangen är matningen från tanken och går direkt in i railen eller fördelningsröret.

Då måste den andra slangen från tanken som är returen gå in i tryckregulatorn, som i sin tur går in railen-fördelningsröret.

(Tryckregulatorn mäter i insugningsrört och ser till att spridarna hela tiden har ett konstant tryck över sig, eftersom insprutningen är tidsstyrd.)
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Allt löst.....

Inläggav svebbe » 2008-03-15/19:23

...nu funkar allt igen! Det var glapp i kontakten till fuel injection unit. Det verkade som metall clipset låste fast kontakten, men det gjorde den inte riktigt. Fixade till clipset..och voilá...startar som om den inte gjort något annat. Skönt..nu kan man börja köra......äntligen!:)
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav 2651893 » 2008-04-01/17:17

Kolla att det ej är oxid i döknappen på styret, tämligen vanligt fel, åtgärdas med oxidspray efter delning av reglaget på höger sida.
2651893
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 1993-02-28/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst