Håller med om frihjulet, men jag trodde att det i K-modellen en liknade mekanism i startmotorn som på äldre hojar ( benixdrev).
Låter som ett större mek, men å andra sidan ett bra tillfälle att se över kopplingen, smörja splinen, kanske byta växelläges brytare och smörja svinglagren m.m.
Sen finns det flera ideer om hur man tar ut lådan, personligen så brukar jag först se till att jag har en garagedomkraft och en hemsnickrad pallbock som man kan sätta under bakändan när bakhjulet är borta.
Nästa är att lossa avgasröret med ljudämparen.
Sen endast lossa bultarna under växellådan som håller centralstödet, bultarna som håller bakhjulet och bultarna / muttrarna som håller bak-stötdämparen.
Har för mig att han måste ta bort batteriet också , kan vara bra eftersom man lossar kabenl till startmotorn, och lossa ABS-enheten.
Lyfter upp hojen under motorn med garagedomkraften, ta bort bultarna ( 2st )som håller fast ramen i växellådan och tar bort bakhjulet.
Pallar upp bakändan med pallbocken och sänker ned domkraften.
Sen är det bara att lossa bromsoket, absgivaren och hastighetsgivaren på slutväxeln. Sätt en stadig kloss strax under slutväxeln och ta bort stötdämparen. Lossa swinglagren och ta ut swingen.
Nu är det dags att lossa kopplingsvajern, kabeln till växelindikatorn och sen växellådan.
Bakgaveln är nu fri för fortsatt mek och nu lämnar jag tangenterna till andra då jag inte mekat längre än så här.
PS det finns tips på
http://www.ibmwr.org/ktech.shtml,
Hittade en intressant notering om dit fel och att inte fylla syntetisk motorolja på
http://k-technik.pytalhost.com/faq/index.php?action=artikel&cat=1&id=3&artlang=de
/Tibbe