K1200R Sporten okänd sladd?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

K1200R Sporten okänd sladd?

Inläggav anderssont » 2008-04-09/21:23

Hallå K1200R (och kanske samma på S:en) fahrer...
När man öppnar batteriluckan på tanken ser man att där sitter en sladd med 3trådar och en "blindplugg" i.

Vad är den till för? Kan det vara nåt man förberett att ansluta en GPS till och få lite "matning" eller har Shultz på Berlinfabriken bara satt dit den för att luras med "die schwede"...? (Ska förresten göra ett besök där i maj och kanske kan kolla då..)

...eller är det någon som vet?

nyfiken anderssont
anderssont
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 2001-04-27/01:00

Sladd?

Inläggav Håkan » 2008-04-10/04:48

Jag vet inte vad din sladd kan vara till, man jag kan ha en tanke...

Jag hittar "massor" med sladdar och kontakter som är "över" när jag skruvar med en hoj.

Jag tror t.ex. att hela K12-serien (S,R,R sport,GT) har samma (likadant) elsystem, av företagsekonomiska skäl.
Dels är kabelstammen förberedd för den extrautrustning som finns att beställa.
Sen skiljer utförandet på hojarn i olika länder,(landutförande) och om det t.ex. är en polishoj (myndighetsutförande).

Samma sak gäller R-serien.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Gåtans lösning

Inläggav anderssont » 2008-04-10/20:36

Jag fråga "BMW pojkarna" i Solna idag vad de var för en sladd och fick snabbt svaret att det är för att ansluta till en BMW GPS. Har man annat fabrikat så rekommenderar de att ansluta direkt till batteriet.
Så får det bli.
(Ansluter man annat än BMW GPS så "hänger" väl sig "CAN-BUS"en så man inte får in backen och central figuratorn kan haverera...;) )

anderssont
anderssont
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 2001-04-27/01:00


Återgå till K radmotorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst