Hej.
Vid sista turerna i höstas så varvade inte K11'an över 3000rpm.
Vintern gick till annat än felsökning och rep. så lämnade in hojen på BikeCity i Luleå.
Dom körde diagnosen via kontakten på vänster sida. Idikerade inget fel.
För säkerhets skull så fyllde dom rensmedel i bensinen och körde en bit.
Nu varvade den som den skulle, allt väl men den kändes inte så allert som den brukar göra.
Kollade CO't och det var 0.15, bör vara 1.5-2.0 för en icke cat motor.
Här var felet!!!
Skruvade upp till 1.5 och nu kändes den normal igen.
Men nu slirar den på koplingen istället, har troligen kommit olja från växellådan då det fuktar i skarven mellan lådan och motorn.
Dags att byta koppling och packningar.
Swingen, fotstöden och battieriet är loss,
Resten lossas på lördag + söndag inkl. lådan och lammelcentrum.
Och så vidare.
Beställer delar imorgon,
Hoppas köra 1'a maj rundan.
Önska mig lycka till