...jo nog är offerter ibland rätt humoristiska, i vart fall optimistiska -;) -:D
Det du pratar om kostar från 5000kr och uppåt om du lämnar in det på en verkstad. OM de ger dig en offert på hela jobbet så pratar de i nattmössan. Det där kan komma att kostar dig "härifrån till evigheten".
Jag har spenderat 90:talet med trilskandes bumsemotorer, bl.a. detta med förgasarna och absurda L/mil nivåer.
Vill du ha ordning på det där så kostar det tid och en del reservdelar. Det är faktiskt billigare och enklare för dig att byta bingarna, sälja dem, och montera splitter nya dell'orto PHM 36-38 eller Mikuni 36-38 flat-slide -Keihan 36-38 är helt ok också (om du får tag i några dvs...). Du -kan- gå upp till 40mm's men då kommer du att tappa lite i lågvarvs-responsen.
http://www.motorworks.co.uk har sålt dell'ortos - jag har köpt från dem.
http://www.sjbmw.com har sålt Mikuni - Tibbe i Luleå har köpt fån dem.
http://www.rockypointcycle.com/Merchant ... y_Code=B12 säljer färdiga satser Mikuins.
Jag rekommenderar dig -starkt- att byta förgasarna istället för att pumpa in samma summa eller mera i de gamla bingarna. Hade du mekat själv hade jag rått dig tvärt om - det är arbetskostnaden som blir fullständigt absurd.
"Det är väl bara att bestycka om och synka om?!" kanske du prostesterar?
Nej - det är inte så lätt... men det -kan- vara så lätt... är du beredd att teste om det är så lätt?...testen kommer att kosta dig ca 2-3 timmar på verkstad... går det kommer du undan med ca 5000, går det inte har du kastat bort de slantarna...
Moppen blir mycket trevligare och roligare att köra med trottelförgasare -;)
Tungt vägan skäl att överväga "uppgraderingen" -;)