Sidostöd

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Sidostöd

Inläggav Albert » 2010-05-30/19:35

Såg ett tips om sidostöd till bumsarna på http://www.horizonsunlimited.com/hubb/b ... 80gs-50503
Detta:
http://www.ukgser.com/forums/showthread.php?t=206438

Ser ut att vara en riktigt bra produkt :-)
Är det någon i klubben som provat det än?

Frågade företaget om de kan göra ett spegelvänt stöd för montering på höger sida - de gör det mot en högre kostnad; de vill ha ca 50% högre pris för det. Pga de skador jag fått i några trafikolyckor så skulle högermonterat sidostöd var oerhört underlättande för mig - därav mitt intresse för ett sådant.

Priset var våren 2010 ca 210 EU /st för vänstermontrade stöd, plus frakt.
http://www.migsel.com/store/
info@migsel.com

Lite skillnad mot mitt XT-600 upp-o-nedvända och modifierade sidostöd!
Bilagor
HEATED.JPG
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00

Re: Sidostöd

Inläggav El Garto » 2010-06-01/20:20

Jag har liknande funderingar men det pga att jag vill undvika svartrök vid start.

viewtopic.php?f=219&t=11516#p69343
Användarvisningsbild
El Garto
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 2010-04-18/20:24

Re: Sidostöd

Inläggav Marie » 2010-06-01/20:23

El Garto skrev:Jag har liknande funderingar men det pga att jag vill undvika svartrök vid start.

viewtopic.php?f=219&t=11516#p69343


Slå i Spectro Golden olja i motorn i stället. Då slipper du (nästan) blårök vid start
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: Sidostöd

Inläggav Albert » 2010-06-01/21:17

...ok nu är vi helt vid sidan av strängen... strängen handlar om sidstöd... så, klart jag hakar på om blårök!
Har 2st olika B&S rotorklippare - har de stått lite tokigt eller jag varit extra noggran med att spola ren dem undertill så blir det en smula blå rök när jag startar dem efteråt... i storleksordningen fyller en tomt på 1000m2 med ett tjockt oljemoln! :-)

Ett sånt moln bakom moppen, o avståndet till bakomvarande trafik kommer att öka dramatiskt och momentant!
Provkörde en VW transporter en gång som gjorde så... fattade inte var trafiken tog vägen tills jag såg -molnet- :-D

Se det lilla blårökandet på K:na som "rundsmörjning" ;-)

Seriöst:
- hur många gånger har man inte kommit in på en plats där sidostöd åt vänster och centralstöd inte alls passar sig?! Tänk vad skönt det skulle varit (om kommer att vara) om man kunnat slänga ut ett stöd åt höger istället för X-tids trillskandes med att vända mopeden eller leta annan möjlig parkeringsyta? :-)
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst