Fel på hastihetsmätare eller bara kåpan...

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Fel på hastihetsmätare eller bara kåpan...

Inläggav mille » 2010-06-03/11:21

Efter att ha varit utan motorcykeln i ett och etthalvt år känns det lite nytt att köra igen.
Är lite lur på om hatighetsmätaren visar rätt, tror att den visar åt skogen för mycket. Känns jätte sakta att köra 110 och inte känns det så mycket fortare i 140 heller, och det på en gammal häck som är 33 år. Visseligen en RS men i allafall...
Får nog plocka fram GPSen och kolla.
Janne
mille
 
Inlägg: 86
Blev medlem: 2006-09-23/20:55

Re: Fel på hastihetsmätare eller bara kåpan...

Inläggav Olle Nilsson » 2010-06-03/11:49

På en frisk RS är 140 mysfart dock är det glädjemätare på dom räkna minus 5-10%.
Användarvisningsbild
Olle Nilsson
 
Inlägg: 445
Blev medlem: 2009-06-28/15:54

Re: Fel på hastihetsmätare eller bara kåpan...

Inläggav Albert » 2010-06-03/18:49

Instämmer med Olle.

På hastighetsmätare, under trippmätaren, står det 3st siffror - vilka?
De talar om vilken slutväxel som ska matchas ihop med den hastighetsmätaren. På slutväxeln står det xx/yy; vilket siffror har du (skall stå 32/11 på en RS) ?

Jag fick en RS hastighetsmätare på en RT som jag köpte... säljaren plockade fram rätt mätare, som hade många fler mil på sig, o då stämde det bättre... men den visar fortfarande på tok för mycket.

God vän till mig har RS klump och RT hastighetsmätare = hyfsat exakt.
Jag har 37/11 hastighetsmätare och 32/10 slutväxel => exakt rätt hastighet 50-105km/h under visar den för mycket, och över visar den för lite.

Montera en trampcykelmätare, Sigma eller nått sånt från Clas-i-Sjön ex., De visar rätt fart :-)
Senast redigerad av Albert 2010-06-08/13:20, redigerad totalt 1 gång.
Kör Försiktigt!
BMW_MC_Boxer_Sverige yahoo
Albert
Användarvisningsbild
Albert
 
Inlägg: 1025
Blev medlem: 1991-01-17/01:00

Re: Fel på hastihetsmätare eller bara kåpan...

Inläggav mille » 2010-06-08/10:32

Det var väl det jag trodde...Det var kåpan som var boven :D
6 mil till och från jobbet varje dag och jag har det så bra hela tiden...
Janne
mille
 
Inlägg: 86
Blev medlem: 2006-09-23/20:55


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst