TRASSEL!

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

TRASSEL!

Inläggav Robbbull » 2016-08-08/20:48

Min R75/6 börjar nu bli klar att börja köra efter ombyggnad(ligger här på en tråd) så nu är det bara lite mys fix kvar.Den har startat o gått tänkte nu bara ställa tändning,ventiler o fuggar oså sätta dit ny brytare o kondensator.Så jag var ute i garage o skulle starta den bara HELT plötsligt dör den startar igen o då går den skit o skjuter lågor ur avgasrören o dör igen startar igen o den går oroligt oså skjuter den lågor o dör det luktar bränd el o kommer rök under tanken.Plocka bort tanken men inget ser bränt ut:?: :?: :?: Någon som kan tippsa om vad det kan vara o vad ska jag börja kolla :?: Var något på G att paja tändspollar,brytare,kondensator eller är det något med förgasarna för som sagt den har startat o funkat när jag startat den i garage men jag har inte kört den på vägen.Såg fram mot en skön höst på hojen :cry: Med vänlig hälsning Robert
Robbbull
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 2016-01-17/15:57

Re: TRASSEL!

Inläggav Micke Hedlund » 2016-08-09/06:11

Jag hade dålig kontakt/anslutning med sladdarna på mitt batteri en gång, de var inte ordentligt skruvade. Då började det osa katt om kablarna.
Användarvisningsbild
Micke Hedlund
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 1994-03-02/01:00


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst