Stötdämpare

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Stötdämpare

Inläggav CG Arvidsson » 2016-08-30/08:32

Finns det någon som vet om polisens /6- modeller hade förstärkta bakstötdämpare. Såg en bild på forumet av en f.d. Polishoj med 90S:n dämparhylsor med tre spår. Har nämligen fått tag på par mycket fina dylika men som suttit på en vanlig 90:a. Möjligen kan det vara för att denna gick mycket med skjuts. Kan vara så att fjädern var styvare?
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Stötdämpare

Inläggav SpoOoling » 2016-09-03/10:24

Jag har fått för mig att det bara är hylsan som "omdesignad" med tre streck till /6 och framåt.
Jag har själv en /5 som saknade originaldämpare men jag hittade ett par med tre streck som jag har nu. Dock vill jag ha utan streck, så om någon har hylsor med eller utan dämpare så är jag intresserad av att byta eller köpa.
KLONK!
SpoOoling
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 2013-11-02/12:49

Re: Stötdämpare

Inläggav CG Arvidsson » 2016-09-03/12:42

Det är nog som du säger. Tre ränder kom säkert med /6 modellerna efter att googlat runt på lite bilder. Dom jag fått tag i satt på en /6 och med lite putsning ska dom bli i fint skick. Dämpningen verkar fungera bra också. Synd bara att jag hann sätta dit nya Ikon-dämpare.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00


Återgå till Gammelbumsar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst