Hej, först om främst tack för alla som skriver i detta formum. Alltid intressant att läsa om andras motorcyklar och projekt, har lärt mig mycket här.
Nu skulle jag behöva hjälp från någon eller några som är bättre på det här än jag.
I vinteras installerade jag en acwell 2853 mätare på min ombyggda BMW r100rs från 1983, kopplade på motstånd och en extern led-lampa för att bibehålla laddfunktionen. Allt funkade fint, körde cirka 130 mil. När jag en dag skulle stänga av hojen så ville inte mätaren slockna. Den slockande om jag tryckte ner bromsen. Jag bromsade hojen under natten men föga förvånade var batteriet dött på morgonen. Laddade batteriet och det var samma historia förutom att mätaren nu inte slockande om jag tryckte ner bromsen. Såg i samband med det att led-lampan som visar om generatorn laddar hade gått.
Har nu bytt motstånd och led-lampa men samma sak kvarstår + att ni vill hojen inte starta överhuvudtaget, hackar och sen dör all el.
Är det något som känner igenom detta med eller utan installation av extern mätare? Anar ett samband men är osäker. All hjälp skulle uppskattas!
Mvh Josef