Scooter-Kari skrev:Tack Håkan och Izvor för bra info, tips och råd.
Verkar som om framhjulet är bolt-on (om man inte behöver axelkonvertera 14mm till 17 mm).
Scooter-Kari skrev:Vore kul om vi hittar ekerhjul med fälgbana i aluminium (så att jag får polera en massa ). Eller rekommenderar ni stålfälgbanor (kromade)?
Scooter-Kari skrev:Hur ser jag vilken utväxling den har? Är det instämplat någonstans?
Scooter-Kari skrev:Hade hoppats att slutväxeln var så snillrikt konstruerad att den medger installation av trumbroms eller skiva. Min slutväxel har ett hål (täckt med plastplugg) där jag trodde att bromsaxel och hävarm (nr 21 resp 12 i bif. fil, nedre bilden) skall sitta. Skisserna hittade jag på realoem.com
Scooter-Kari skrev:Har försökt mäta djupet/höjden på medbringaren i hjulet (ca 16,5 mm).
Scooter-Kari skrev:Hej BMW-experter!
Har fått tips på ekerhjul som suttit på en R80:a (vet ej årsmodell). Tror ni att den kan passa på min R100:a (1979) utan modifikationer?
Scooter-Kari skrev:En svarv står högst på önskelistan till garaget, ev. också en liten fräsmaskin.
Håkan skrev:Scooter-Kari skrev:En svarv står högst på önskelistan till garaget, ev. också en liten fräsmaskin.
Det är skönt med en välutrustad verkstad.
Några av mina maskiner syns här bakom den R100 jag byggde om 2015-2016.
Magnus Brobeck skrev:Jaså, det trodde jag var motorn - har hört från flera att BMW har en svarv till motor. Och nu springer jag ... av bara h-e ... hem till min egen boxer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst